Vet inte om R34:an drar till sig fler tjejer än någon annan bil direkt, men jag vet i alla fall att den drar till sig folk av kvinnligt kön i alla åldrar...
Glömmer aldrig när bilen stod parkerad på McDonald's och det kommer två gamla tanter gåendes. Den ena av dem snubblar precis bredvid bilen och faller som en fura medan hennes sällskap ropar något i stil med "för guds kärleks skull, akta bilen". Efter att den fallne tanten kommit på fötter efter lite om och men går de några varv runt bilen och avslutar med ett "ja, den var riktigt fin den".
Jag själv, som just kommit ut från restaurangen med den sista tuggan mat i käften höll på att sätta i halsen av skratt när denna scen utspelades framför mig... Rätt kul att den ena tanten brydde sig mer om min bil än om sin väninna som föll mer eller mindre handlöst.
Har även sett och hört två yngre tjejer (mellanstadieåldern eller nåt) på fullaste allvar försöka övertala sin stackars pappa att han ska köpa min bil så de får något kul att åka runt i.
Bättre att vara nöjd med att så många som möjligt uppskattar ens bil än att just en särskild grupp människor gör det. Nje, vill man locka till sig tjejer är det nog bättre att jobba på personliga kvaliteter istället. Förvisso kan bilen ibland bidra till att kontakt skapas, men jag skulle gissa att även s k plåtluder av värsta sort tröttnar om killen ifråga är som en gammal 740 även om bilen hans är en Pagani Zonda.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex