2624
Sök

Dump??

121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#1
AUDI 1.8 T

hejsan jag har en fråga.. man ska ha återsirkulerande dumpventil va??'
vad ska man ha för någon??
och hur ska man sätta ditt den..måste man ha ett dumplock för den andra ??

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 juni 2009
#2
kimizan skrev:
AUDI 1.8 T

hejsan jag har en fråga.. man ska ha återsirkulerande dumpventil va??'
vad ska man ha för någon??
och hur ska man sätta ditt den..måste man ha ett dumplock för den andra ??

återcirkulerande är ju original så kör original  sen öppet filter istället

ja man måste ha dumplock om man ska ersätta original dumpen med en eftermarknads dump


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#3
okej men jag tänkte på det dära med orgenaldumpen. om man chipar den så kommer den att gå sönder för den är bara i plast

323 Inlägg
30 juni 2009
#4
Den kommer inte att gå sönder, men de är att rekomendera att köpa orginal dumpen till Audi TT 225hk och första S3. den håller för 1,5 bar och de får du inte av chipet.


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#5
okej men vart får jag tag på en audi tt dump då ?? lr skulle jag ha en s3 dump..

hur höjer jag laddtrycket då

323 Inlägg
30 juni 2009
#6
Det sitter samma dump på dessa bilar och den kostar mellan 250 och 300 kr hos VAG. höjning av laddtryck görs med hjälp av ett anpassat chip till den motor som du har i din bil
Senast redigerat av Froborg (30 juni 2009)


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#7
okej men om jag köper chipet hos bst så höjs trycket lr?? lr måste man åka ner till bsr och så dom sätter i chipet och så häjer dom ladd trycket åt mig lr??

7 274 Inlägg
30 juni 2009
#8
kimizan skrev:
okej men om jag köper chipet hos bst så höjs trycket lr?? lr måste man åka ner till bsr och så dom sätter i chipet och så häjer dom ladd trycket åt mig lr??

Chippet styr laddtryck m. m.


Bonntrimmare
620 Inlägg
30 juni 2009
#9
det är nog bäst att dom på bsr visar dig så spara du lite tid!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

323 Inlägg
30 juni 2009
#10
det smidigaste är att lämna in bilen hos någon trimfirma så sätter dom i rätt chip och dessutom så får man oftast garanti på monteringen. laddtrycket sköts av styrboxen till motorn och det är den boxen man "chippar" så motorn få rätt bränsle och tändning mot de höjda laddtrycket.


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#11
okej. men jag skiter i å köpa en s3 org dump jag köper en återcirkulerande dumpventil hos stylingbutiken.se är ju inte så dyra..


http://www.stylingshopen.se/dumpventil- … bov06.html hade tänkt mig denna om det går

323 Inlägg
30 juni 2009
#12
jag kan nästan garantera att den dump jag nämde gör att bättre jobb än den du länka till för den är mer tungdriven än den andra som dessutom så kostar den dubbelt så mycke. och de sista du behöver är en tungdriven dump. dessutom så är plast dumpen mindre och de är inte mycke plats där dumpen sitter.


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#13
okej med då kör jag med org dumpen då å så får dåm höja trycket på bsr. men kommer det pysa något då när jag har öppet filter??

323 Inlägg
30 juni 2009
#14
ja de kommer de göra. har en kompis som körde en A4 -96 med 1.8T som va chippad och hade öppet filter.

men han bytte till den kraftigare dumpen pga att dom svarta plast dumparna spricker i membranet när dom börja bli lite till åren och att laddtrycket höjs. och det som händer är att laddtrycket blir lite lägre och kommer senare men inte skadligt för motorn


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#15
okej men då sätter jag på öppet filter då och bara ett steg 1+ chip så fräser det under huven då??

kommer det fräsa högt så att man hör lr 'r det bara litegran
Senast redigerat av kimizan (30 juni 2009)

121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#16
kommer det att låta så hära lr har han något mara än öppet??




http://www.youtube.com/watch?v=lkD0G33U-Rw

1 867 Inlägg
30 juni 2009
#17
Den där bilen har trasig dumpventil. Original plastdumpar håller faktiskt för 2bar(har testat), så egentligen finns det ingen anledning att byta till nåt annat. Gamla dumpar går självklart sönder, tidens tand gör sitt på dessa som på alla motordelar.

Nåt sånt här kan du förvänta dig i ljudväg med öppet filter.
[video]http://www.garaget.org/video/ccmscjo9nvy3[/video]
Senast redigerat av Koop (30 juni 2009)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

323 Inlägg
30 juni 2009
#18
man kommer höra ljudet när man sitter i bilen kör. men inte som den gjorde på länken utan ett enkelt pyyyysssss


121 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#19
okej för jag tänkte på hur mycket det kommar att låta med öppet

323 Inlägg
30 juni 2009
#20
kommer låta så mycke de gjorde på filmen, men de är svårt att få in rätt ljud i filmen också. om du inte kör me öppet filter så blir de knappt någon skillnad på ljudet mot va de är original



Sök