2473
Sök

Audi fälgar på Amazon

5 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Fick en ganska orginell ide igår tongue Testa brorsans 17 tums (5/112 ET38) Audi fälgar på min Amazon(5/114.3) bara sådär för skojs skull och eftersom dom passade rakt på fick jag en ännu bättre ide big_smile att köpa RS4 fälgar och sätta på min Amazon med tanke på att det är dom snyggaste fälgarna jag vet eller är det helt tabu belagt då majoriteten är Audi's som har dom? tongue
Senast redigerat av Frylle (30 juni 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
30 juni 2009
Gör som du vill.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
30 juni 2009
Ja inte passade dom väl rakt av inte , du har ju en annan bultdelning och spänner det i fastdragningen så sitter ju inte fälgen som den ska. Du måste nog använda specers eller borra om bultmönstret , tror inte exentriska bultar/muttrar räcker i ditt fall.  Kolla med en duktig däckshop först. Lycka till , för fränt skulle det bli, det håller jag med på.

Frylle skrev:
Fick en ganska orginell ide igår tongue Testa brorsans 17 tums (5/112 ET38) Audi fälgar på min Amazon(5/114.3) bara sådär för skojs skull och eftersom dom passade rakt på fick jag en ännu bättre ide big_smile att köpa RS4 fälgar och sätta på min Amazon med tanke på att det är dom snyggaste fälgarna jag vet eller är det helt tabu belagt då majoriteten är Audi's som har dom? tongue

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
30 juni 2009
eastmotorsport skrev:
Ja inte passade dom väl rakt av inte , du har ju en annan bultdelning och spänner det i fastdragningen så sitter ju inte fälgen som den ska. Du måste nog använda specers eller borra om bultmönstret , tror inte exentriska bultar/muttrar räcker i ditt fall.  Kolla med en duktig däckshop först. Lycka till , för fränt skulle det bli, det håller jag med på.

Frylle skrev:

det kan gå med excentriska bultar. då dom rör sig 2mm dvs 114,3 kan bli 5x112,3 eller 5x116,3(om nån bil nu har det smile)

det finns gm bilar som har 5x120,7  och bmw har 5x120
och folk byter fälgar mellan dessa bilar.
så jag tror inte 0,3mm skilljer så mkt. bara man har centrumringar så borde det gå.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

5 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Gör som du vill.

Ja klart jag gör som jag vill det diskuterar jag inte men var bara nyfiken av vad folk tror om min ide tongue xD

eastmotorsport skrev:

Korsdrog man muttrarna försiktigt satt det riktigt bra och kände knappt av någon spänning alls.

73 Inlägg
2 juli 2009
Hej

OBS! Anläggningsytan mellan fälgytan och konan på bulten blir sned och du skadar fälgarna om du använder vanliga bultar/muttrar. Det finns sk bultar/muttrar med rörlig kona som gör att du problemfritt kan göra som du tänkt och då blir anläggningsytan rätt utan risk för skador. Bulten är utvecklad av OZ racing i Italien och TUV-godkänd. Flera företag säljer dessa bultar, sök på blocket bla. Lycka till!

Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all."
http://www.infosite.se

2 924 Inlägg
2 juli 2009
Skit i vad andra tycker, gör som du vill!

Men kommer inte RS4-fälgar utan spacers ta i fjäderbenen är min fundering? (amazon har inte hjulnav för så breda fälgar...)

~ Life is short, have FUN! ~

Sök