3420
Sök

Vad är det för fel på min 850? Jag har bytt kamrem och den vill inte starta. Behöver hjälp!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 juli 2009
#61
Sickan_ skrev:
pattilatti2 skrev:
Ett råd är att följa orginal markeringarna. tongue hur fick du lös remmen då?

Tror de kan ha gjort nice me skada att testa bogsera igång den.. OMG... Tror någon att man måste göra det för att man byter kamrem???????

Den har säkert snurrat så inte de 3 olika markeringarna i orginal stämmer eller om de t.om kan va fler på din...

Be någon som kan göra de seriöst göra det.. tongue

Jag snurrade bara på veven tills märkningarna stämmde sen tog jag bort spännaren. Och sedan va det bara att plocka bort remmen. inte så svårt.

stämde den markeringen längst ner då?

för du har ju 2 markeringar på den högra uppe.. sen ska ju bägge uppe va rätt men även den där nere...

stämmer orginalmarkeingarna alla 3 då?

Eft kamremsbyte ska det bara vara att vrida på nyckeln om man gjort de rätt :p smile
Senast redigerat av pattilatti2 (2 juli 2009)


945 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#62
pattilatti2 skrev:
Sickan_ skrev:
pattilatti2 skrev:
Ett råd är att följa orginal markeringarna. tongue hur fick du lös remmen då?

Tror de kan ha gjort nice me skada att testa bogsera igång den.. OMG... Tror någon att man måste göra det för att man byter kamrem???????

Den har säkert snurrat så inte de 3 olika markeringarna i orginal stämmer eller om de t.om kan va fler på din...

Be någon som kan göra de seriöst göra det.. tongue

Jag snurrade bara på veven tills märkningarna stämmde sen tog jag bort spännaren. Och sedan va det bara att plocka bort remmen. inte så svårt.

stämde den markeringen längst ner då?

för du har ju 2 markeringar på den högra uppe.. sen ska ju bägge uppe va rätt men även den där nere...

stämmer orginalmarkeingarna alla 3 då?

Eft kamremsbyte ska det bara vara att vrida på nyckeln om man gjort de rätt :p smile

Ja, alla dom jag pratat med som har kollat på bilen än sålänge säger att alla drev står rätt och en del va dom e bilmekaniker, men ja tror det är något drev som står fel då det är vit gnista på stiften.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________

27 Inlägg
3 juli 2009
#63
Är det inte så att på 850 motorn finns det en riktig markering sen en till på veven som kan se ut som en markering?

3 235 Inlägg
3 juli 2009
#64
Om du har testat med den ena markeringen, och sedan med den andra (på höger drev), så är ju risken stor för att kolven har tagit i ventilerna.

Spelar ingen roll om du ställde tändningen fel, motorn ska ändå komprimera luft när kolven går upp och ventilerna står rätt. Ovsett om den tänder när kolven är längst ner, eller högst upp ska kompressionen byggas upp.
Ta reda på varför du inte har komp, det är ju där problemet ligger.
Att den får bensin och har gnista har ingen effekt om kompen är noll.

Du kan demontera kamaxelhållaren och se om alla ventilskaft är lika i höjden.Ventiler som är krökta kommer inte lika långt ut, det ser man med en gång.


1 043 Inlägg
3 juli 2009
#65
Kan du inte fixa bilder på hur remmarna står nu???
Jag tror att man skall kunna se om det är rätt om bilderna blir bra.

14 Inlägg
4 juli 2009
#66
har du kollat så du inte råkat dra loss jorkabel som sitter vid kamremen och går sedean ner under ac rören....prova ta en startkabel mellan batteriets minus och motorblocket ifall du har dålig jord


945 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
#67
engolf skrev:
Om du har testat med den ena markeringen, och sedan med den andra (på höger drev), så är ju risken stor för att kolven har tagit i ventilerna.

Spelar ingen roll om du ställde tändningen fel, motorn ska ändå komprimera luft när kolven går upp och ventilerna står rätt. Ovsett om den tänder när kolven är längst ner, eller högst upp ska kompressionen byggas upp.
Ta reda på varför du inte har komp, det är ju där problemet ligger.
Att den får bensin och har gnista har ingen effekt om kompen är noll.

Du kan demontera kamaxelhållaren och se om alla ventilskaft är lika i höjden.Ventiler som är krökta kommer inte lika långt ut, det ser man med en gång.

Okeej jag ska se om jag vågar mig på att ta bort det och kolla men jag har nog inte så mycket att välja på..

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________

945 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
#68
norpan1 skrev:
Kan du inte fixa bilder på hur remmarna står nu???
Jag tror att man skall kunna se om det är rätt om bilderna blir bra.

Neej, det kan jag inte då min kamera har gått sönder så jag har bara dom bilderna som finns i mitt galleri och så som bilderna visar där, är så dreven står.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________

945 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
#69
WesslanR skrev:
har du kollat så du inte råkat dra loss jorkabel som sitter vid kamremen och går sedean ner under ac rören....prova ta en startkabel mellan batteriets minus och motorblocket ifall du har dålig jord

Ja, jag har kollat om jag råkat få loss någon kabel och det har jag inte fått.. men det ska juh inte göra så kompet försvinner i vilket fall.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________


Sök