2489
Sök

Ett par frågor om ljudbygge i BMW 320i

9 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Har en BMW 320i E46 -00

Tycker att original ljudet är ganska bra men jag vill gärna ha lite mer "dunk", tänkte köpa en baslåda och slutsteg. Men jag vet inte om original stereon har lågnivå, men dom flesta jag har frågat tror inte det.
Sen sa någon att man kan köpa omvandlare, från högnivå till lågnivå, satt man slipper köpa en ny stereo.
Tycker att originalstereon sitter och passar bilen, därför vill jag helst inte byta ut det. Den är ganska bred.

Vore tacksam ifall ni kunde rekommendera ett par hyffsade baslådor / slutsteg. Budgeten: 3000-5000kr.. Mer kan jag inte lägga ut för tillfället.

Tack i förhand!

55 Inlägg
3 juli 2009
färdig låda eller bygga egen?

365 Inlägg
3 juli 2009
Köp hellre ett steg med högnivå-in isåfall, så slipper du ju köpa en omvandlare iaf smile
t.ex:
http://www.blocket.se/goteborg/Slutsteg … =4&w=3 DLS CAD11 

Sedan är det bara att välja bas/ar efter tycke och prislapp i princip..

Men glöm inte att du kommer behöva hyggliga strömkablar, så du räknar in det med!

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Hewi
571 Inlägg
3 juli 2009
Swedenrockers skrev:
Originalstereon har ej lågnivå, inte ens de med originalsteg.
Du hittar högnivåsignal till vänster och höger sida samt remotesignal om du lossar tröskellisten vid vänster bakdörr, eller om det är kupé vid förardörren.
emQue skrev:
Har en BMW 320i E46 -00

Tycker att original ljudet är ganska bra men jag vill gärna ha lite mer "dunk", tänkte köpa en baslåda och slutsteg. Men jag vet inte om original stereon har lågnivå, men dom flesta jag har frågat tror inte det.
Sen sa någon att man kan köpa omvandlare, från högnivå till lågnivå, satt man slipper köpa en ny stereo.
Tycker att originalstereon sitter och passar bilen, därför vill jag helst inte byta ut det. Den är ganska bred.

Vore tacksam ifall ni kunde rekommendera ett par hyffsade baslådor / slutsteg. Budgeten: 3000-5000kr.. Mer kan jag inte lägga ut för tillfället.

Tack i förhand!

För att förtydliga litet= Remote brukar vara lila/vit kabel som finns att hitta lite varstans i bilen , vilken högtalar kabel du bör ta högnivå ifrån beror på vad du har för original system i bilen.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

2 011 Inlägg
18 mars 2010
Kan någon förklara detta tydligare. Är helt off när det gäller ljudsysystem.

Är ute efter samma som han som startade tråden. Har ett steg med en blå kabel som var kopplad till plus i sterion. Sedan har jag Röd och Vit som är lågnivå. Rätt?

Hur gör jag för att koppla detta till original sterion?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Sök