2754
Sök

Blaupunkt gör bra högtalare?

Bmw E36
304 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
Hej, är det någon som vet om Blaupunkt gör bra högtalare?
Var idag på en lokal butik och såg att dom hade:

3,5" Blaupunkt för, 28euro. ungefär 260kr.
Tog inte upp modell beteckningen på den.

Har ganska liten budget just nu pga att bilen åkte in på lackering och nya sommardäck ska inköpas.

Vad tror ni om ett par sådana till framhögtalare? Det bästa med detta är att jag slipper frakten isf smile
Vill ha bort mina orginal högtalare, dom är nog snart 14år gamla.

Tack för svaren.
Senast redigerat av valkonen (20 april 2006)

3 122 Inlägg
20 april 2006
Man brukar få vad man betalar för. De är säkert inte sämre än något annat under 300 kr.

191 Inlägg
20 april 2006
Chansen är nog stor att dom låter bättre än dom 14 år gamla original grejjerna wink
Men skulle det inte vara en bättre investering att skaffa ett par 5.25 eller vad det sitter nere vid fötterna på E36orna ?

Bmw E36
304 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
Finns väl inga 5.25 vid fötterna? smile

Det är väl bara 3,5" på framdörren?

Blir nog att chansa på dom, dom var ändå inte så dyra.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 april 2006
Ja men ta fram sågen lite o skicka i nåt större, för 3.5" låter jävlar inte mkt mer än diskant och övre mellan...

Miklen
27 april 2006
D har väl alla e36orna.. nere vid fötterna ? på ytterväggen så att säga innanför plasten där..

279 Inlägg
28 april 2006
ett gott råd, satsa inte på 3,5.. du kommer förmodligen bara bli besviken tyvär.. såga lite o satsa på 5.25 el större med skysst märke.. visst känner igen dej med dålig budget o så.. men ändå, har själv gått på nit efter nit med högtalare o räknar man sedan ut de pengarna så skulle jag haft ett riktigt sjysst system nu:(

two lies don´t cancel each other out

173 Inlägg
28 april 2006
www.brl.se har du en lista över vilka högtalarstorlekar som sitter i olika bilar, gå in på "bilhögtalare" och "vilka högtalare passar i min bil" . Enligt den listan så sitter det 5 tums i kickpanel originalhål på BMW e36 ... för övrigt så håller jag med dom andra, satsa inte på 3,5 tum även om det skulle passa.

lycka till / Fredric

Sök