3478
Sök

Boshmann slutsteg...

stahre
4 juli 2009
twin_cam skrev:
Det slutsteget funkar bra. Visst, är inte i kvalitetsklass som riktiga grejer, men jag är förvånad. Hade ett sånt kopplat till tre basar och ett annat likadant kopplat till 4 stycken 6,5" blaupunkt i cheva-vanen, och det spelade på bra som fan, och rent smile Se bara till att du har bra signal och att det får ström och bra jord.

Jag anser det som mycket prisvärt. Bra steg att börja med om inte annat smile Det va det första steg jag byggde ljud med också. Byggkvalitén är bra iaf. Inte alla steg, ens av de dyra, som klarar av flera år i en bil med massa kondens och grejer.
Okej steg till bra pris anser jag.

EDIT: Jag anser det vara bättre än GAS och Mutant iaf. Men det är mina erfarenheter.

Men man ska ju inte tro ens att det piskar Genesis, DLS, Kicker etc ljudmässigt.

Smaken är som baken brukar man ju säga...

12 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Ja, ne glöm inte bort att jag ska ha högtalare med så nå dyra steg blir det inte. Men däremot så funderar jag på slutsteget ifrån carpower som jag fick länk till. Det steget med 3 högtalare, 2 fram och en bas tycker jag nog låter tillräckligt iaf. Då blir det väl 2 kanaler till basen va?

1 435 Inlägg
4 juli 2009
Ja precis, vad har du för bas?

Ett alternativ till carpowersteget:
http://www.ljudia.se/bil-s82121/slutste … 00-p96797/

Samma pris och likvärdig effekt.

Köp därifrån du får billigast frakt om du vill spara nån krona.

12 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Nu ska vi se här, jag fick en baslåda av brorsan och i den så sitter det en vad jag tror 12" och på den så står det att det är en subwoofer högtalare från sony som klarar max 400watt, 4ohm och frekvensen tror jag va omkring 30-35000hz. Jag fick även hans gamla 6'9" som jag tyvärr inte får plats med fram, så det måste till ett par nya 4" fram om det nu vill säga inte blir bra med ett slutsteg som driver dem? det är 30w rms och 90max på dem som sitter i. Men 6'9" högtalarna lät bra med stereons slutsteg så dem behöver jag inte koppla till externt slutsteg så då blir det bara front och bas.

4 074 Inlägg
4 juli 2009
Softis skrev:
GAS ALPHA X100.4 1998 kr på brl.se

http://www.brl.se/images/xl/900ALPHAX1004.jpg

GAS ALPHA X250.1 1998 på brl.se

http://www.brl.se/images/xl/900ALPHAX2501.jpg

man får ju pruta ochså! big_smile

Boshmann som finns här i Sverige är inte mycket att hänga i granen!
så skippa  det
men om du importerar så finns de mycket skoj...
http://www.boschmann.com/
Senast redigerat av BJonsson (4 juli 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
4 juli 2009
Josasp skrev:
Scoop89 skrev:
Är det av egen erfarenhet som du ratar boshmann eller är det nåt du hört?
Är det nån som har testat det steget som jag länkade till?

Vad är det som inte skulle va bra med det?

Nej men alla dessa lågrpris steg som ex. denver och bochmann är OEM steg tillverkade av Tinly.
Alltså det är same shit diffrent name på alla endast ibland olika chassin. Men helt samma inuti.

Jag har varit ung och dum och köpt ett denver steg som är samma som det boschmann du länkade till och kan bara säga att det låter apa. Skriker och skrapar och fuckar upp mellanrigistret helt och skickar näst intill fyrkantsvåg på basen så du lätt bränner spolarna.

Men köp du om du vill kasta pengarna i sjön. Bättre köra ett riktigt 2ch steg för 12-1300 ist för skit för 8-900kr.

lågpris steg??? vet du vad boshmann är?
kika på hemsidan på super DXD series mm innan du uttalar dig.
Senast redigerat av BJonsson (4 juli 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

12 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Hmm, så frågan är var man får tag i ett par schyssta 4" högtalare till att ha fram?

12 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
När jag var ute i affärer och kollade så stötte jag på ett märke som heter Fusion som var minst sagt iögonfallande. Är det något märke ni känner till och har erfarenhet av? När det blir ny vecka så ska jag nog se om det går att få bra pris på högtalare och steg därifrån. Har man tur så.

547 Inlägg
4 juli 2009
Scoop89 skrev:
Hmm, så frågan är var man får tag i ett par schyssta 4" högtalare till att ha fram?

http://www.ljudstudion.se/default.aspx? … mp;cat=200
Där har du några 4" kitsystem från DLS att välja på.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 juli 2009
Scoop89 skrev:
När jag var ute i affärer och kollade så stötte jag på ett märke som heter Fusion som var minst sagt iögonfallande. Är det något märke ni känner till och har erfarenhet av? När det blir ny vecka så ska jag nog se om det går att få bra pris på högtalare och steg därifrån. Har man tur så.

Kofoten här inne kan nog berätta en del för dig om Fusion.
http://www.garaget.org/kofoten

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

45 Inlägg
5 juli 2009
BJonsson skrev:
Josasp skrev:
Scoop89 skrev:
Är det av egen erfarenhet som du ratar boshmann eller är det nåt du hört?
Är det nån som har testat det steget som jag länkade till?

Vad är det som inte skulle va bra med det?

Nej men alla dessa lågrpris steg som ex. denver och bochmann är OEM steg tillverkade av Tinly.
Alltså det är same shit diffrent name på alla endast ibland olika chassin. Men helt samma inuti.

Jag har varit ung och dum och köpt ett denver steg som är samma som det boschmann du länkade till och kan bara säga att det låter apa. Skriker och skrapar och fuckar upp mellanrigistret helt och skickar näst intill fyrkantsvåg på basen så du lätt bränner spolarna.

Men köp du om du vill kasta pengarna i sjön. Bättre köra ett riktigt 2ch steg för 12-1300 ist för skit för 8-900kr.

lågpris steg??? vet du vad boshmann är?
kika på hemsidan på super DXD series mm innan du uttalar dig.

Jag syftade på de lågpris som finns i Sverige.

Men jag kan ha fel jag vet inte allt.

1 435 Inlägg
5 juli 2009
Vill du ha koaxial eller kit 4"?

Förslag på 4" koaxial som låter helt okej:
http://www.ljudia.se/bil-s82121/hogtala … 02-p78261/

En polare kör med dessa på huvudenheten som lite rearfill och de hänger med rätt bra.

Angående Fusion ska de va helt okej grejer, du blir nog inte missnöjd med det.

12 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Nu har jag tänkt om lite, funderat och diskuterat. Och dom 6'9" högtalarna jag fick låter jättebra med stereons slutsteg. 4" fram hörs knappt alls men det är inget jag bryr mig om eftersom jag ändå får bra ljud i dom andra, om jag ska byta ut dem så blir det förmodligen mot ett par Fusion.

Så det som är kvar är baslådan, som just nu står utan slutsteg. Det som krävs då är ett billigt steg som kan frammana lite dunka dunka genom bashögtalaren. Inga stora krav alls, det ska bara låta. Jag håller på att kamma igenom blocket och har svarat på lite olika annonser på grejer omkring 300kr, det låter som en bra prislapp när det bara ska låta bas.

Är det nån av er som har något begagnat slutsteg att sälja måntro?

Sök