hej! Jag har en audi 100 2,3 e som jag undrar lite angående om chiptrim. Vart kan man chiptrimma den i närheten av värmland och vad kostar det? Eller finns det något sätt som man själv kan göra det på
som det är sagt i så många trådar innan : ingen större mening att chippa en sugmotor, satsa pengarna på avgassystem , luftfilter och en annan kamaxel istället.
kostar runt 4-5k och ger 10hk.. så istället för att slänga 4k i sjön så strunta i reservhjulet och tanka aldrig i mer än 10 liter. blir nog samma effektvinst
som det är sagt i så många trådar innan : ingen större mening att chippa en sugmotor, satsa pengarna på avgassystem , luftfilter och en annan kamaxel istället.
Roligare att lägga pengarna på ett par sportstötdämpare till framänden eller så istället skulle jag tippa på
Vart kan jag få tag på ett par sånna då? reaclar?
Vetetusan, firmor som säljer sänkfjädrar borde kunna sälja matchande stötdämpare också
http://www.itsfun.nu/ har chip till din bil för 2900kr i kontrast till t ex Koni som har ett par sportstötdämpare till din bil för ungefär samma summa (blir iofs 3000kr till om du ska köpa fyra stötdämpare )
Tror du märker större skillnad på väghållningen med sportstötdämpare (tillsammans med sänkfjädrar som redan hade planerat att inhandla.) än vad du märker skillnad på motorn med chip.
Roligare att lägga pengarna på ett par sportstötdämpare till framänden eller så istället skulle jag tippa på
Vart kan jag få tag på ett par sånna då? reaclar?
Vetetusan, firmor som säljer sänkfjädrar borde kunna sälja matchande stötdämpare också
http://www.itsfun.nu/ har chip till din bil för 2900kr i kontrast till t ex Koni som har ett par sportstötdämpare till din bil för ungefär samma summa (blir iofs 3000kr till om du ska köpa fyra stötdämpare )
Tror du märker större skillnad på väghållningen med sportstötdämpare (tillsammans med sänkfjädrar som redan hade planerat att inhandla.) än vad du märker skillnad på motorn med chip.
Okej:) tror ja ska inskaffa sånna sportstötdämpare:D, för ja har skitdåliga på nu. dom är helt orginal. men stötdämparna är väl inge svårt att montera själv va:P?
Jag som riktig noob bytte mina fram på fyra timmar st. men nu när jag vet hur man gör tar det säkert halva tiden. svåra är att skruva av locket till behållaren som dämparen sitter i, dom rostar fast. jag värmde med gas.