Det börja för 5 år sedan, då köpte brorsan den helt original. hade gått ca 19 tusen mil, som var väldigt lite ! Nu har den gått 29 tusen (Pendlabil) Men den fick gå två vintrar har jag för mig om de inte var 3 också aja. Sedan bytta jag och brorsan motor 12 tusen mil, byggde grenrör, rs2 turbo, 3" avgas osv. sedan FET intercooler bygge.
NUUUUU !
Nu mera äger jag bilen haft den i tre månader ca, och börja spåra ur direkt Köpte ett Gt40 aggregat som ska nu börja bygga grenrör snart. Sedan har jag en AAN block och topp hemma som jag pillar lite då och då på, denna ska helsmidda med JE kolvar värre stakar, ja ni hänger med. Målet är att bottna turbo som är ca 650-700 hk. Sen ska jag nog preppa om turbo helt. Ska iaf få ut 800-900 hk när det är klart ! Ska också börja lätta bilen, bygga bur mm mm !
I DAGS LÄGET
-ANN motor 12.000 mil. -Rs2 turbo aggregat. -S4 wastgate (Öppet rör) -3" avgassystem. -Urfrästa servickanaler (Ska ge 10-15 hk) -DB Racing dumpventil. -Chipad (Laddar 1.8 kilo)
Tjena på er. Här kommer lite info och bilder inför denna dag.
Vill först säga R.I.P för en kille i Hedemora som körde ihjäl sig i lördags natt Så jag åkte förbi platsen idag och kolla lite, såg inte alls bra ut Många ljus. Vila i frid mannen !
Sedan åkte jag hem igen, kolla om batteriet hade laddas De hade det också, sedan slunga jag i batteriet sedan kolla om Audi S4 vela starta. Till och med det gjorde den Lyckad dag alltså. Ska ut ikväll och se om de finns kräm i batteriet ! fan vad den morrar så härligt. Lär slunga ut en bra film senare. Men nya bilder fast fortfarande är den skitig, vill inte köra bilen in till stan för tvätta, tänkte göra de efter jag har kolla alla koder som ska göras på lördag, som är de bestämt. Så på lördag kanske man ska ta första åktur. Om nu vi hitta fel eller om de är felfritt som jag verkligen hoppas PÅ !
BILDER
Motorhuven är öppen (Skitig Audi S4)
Skitig Audi S4 hmm
Intercoolern Ny front kommer på senare !
Tråkigt att jag har skitig Audi på bilderna. Ska tvätta den så fort jag hittar felen eller om den är felfri i motorn ! De är prio ett
Ska du byta ut RS2-aggregatet mot GT40'n är jag intresserad i av att köpa det! Kul med S4projekt, jag bygger ju också en såndär, men har inte orkat göra nån tråd.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.