Speedman skrev:
Det där sista paketet duger bra.
Men kör med maskin. Annars tycker inte jag det är någon mening. Lever efter mottot:"ska man göra det, så ska man göra det ordentligt" Lever man inte efter det mottot, så visst kan man polera för hand. Men resultatet blir ganska kasst.
Många som inte håller med mig kanske. Men jämför man skillnaden emellan så förstår man.
Håller med helt och hållet.Vet inte ens varför man tänker tanken att inte köra med maskin då den bara går på 300.Efter polering och innan applicering av Fireglaze, så ska man sprita bilen. Antingen genom att tvätta bilen med alkalisk avfettning, eller tvätta med mikrofiberduk och spraya final inspection på lacken. Detta för att lacken ska bli helt ren, från polermedelsrester m.m.
All applicering av lackskydd ska INTE poleras, utan lägga på med tunn yta av medlet. Varken mer eller mindre. Ytan ska bli matt.
Jag rekondar en bil utv. mellan 5-9timmar, beroende på kulör och hur lacken varit skött. Från tvätt till helt klar.
Fireglaze har jag för mig ska härda 7dgr efter applicering, innan första tvätt. Går bra med vatten, men inga medel.
Går bra med avfettning, men man får vara varsam. Det sliter på skyddet för varje gång.
Vaxschampo är inga problem.