Dammsugaren duger gott till det den ska... Men förvänta dig inte samma sugkraft som en vanlig dammsugare. Har inte just den modellen utan en tidigare och är helnöjd med den.
Mvh
Ps om jag fattat det rätt.. Du behöver INTE ha bilen igång när du dammsugar. Har du ett kasst batteri så kanske men inte annars.
Dammsugaren duger gott till det den ska... Men förvänta dig inte samma sugkraft som en vanlig dammsugare. Har inte just den modellen utan en tidigare och är helnöjd med den.
Mvh
Ps om jag fattat det rätt.. Du behöver INTE ha bilen igång när du dammsugar. Har du ett kasst batteri så kanske men inte annars.
Tack för ditt svar, ok låter ju bra.
Menade vi samma sak? dvs att om man använder en s.k. transformator som omvandlar strömmen så man kan driva tex en vanlig dammsugare, så behöver man inte ha bilen på tomgång?
Ok ja det var det jag tänkte, att det inte skulle funka så bra. Men tänkte om bilen stod på tomgång och laddade batteriet samtidigt.
Det bästa är ju om du kan dra ut en sladd ifrån huset eller så. Men ska du dammsuga med hjälp av en transformator (dessa pallar oftast bara 300W om det inte är en dyr transformator) så bör du ha bilen igång under tiden, på tomgång.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Ok ja det var det jag tänkte, att det inte skulle funka så bra. Men tänkte om bilen stod på tomgång och laddade batteriet samtidigt.
Det bästa är ju om du kan dra ut en sladd ifrån huset eller så. Men ska du dammsuga med hjälp av en transformator (dessa pallar oftast bara 300W om det inte är en dyr transformator) så bör du ha bilen igång under tiden, på tomgång.
Ja man får göra så, bor i lägenhet, men man kan ju dra en sladd från fönstret. Tack för ditt svar.
Men tänkte om bilen stod på tomgång och laddade batteriet samtidigt.
Om du driver en vanlig dammsugare som tex är på 2000 W så kan strömförbrukningen hamna på uppåt 170-200 A beroende på inspänning till omvandlaren, då har jag räknat med 90% verkningsgrad hos omvandlaren och det är inte ett orealistiskt värde.
Det finns ingen chans att generarorn orkar ge laddning till batteriet när motorn går på tomgång, i så fall måste det vara en dammsugare som är på mindre än 1000 W.