Jag ska börja nytt jobb snart och ska få plocka ut valfri bil, max 7,5 basbelopp = 321.000 kr. Jag behöver en kombi, men det finns ju hur mycket som helst därute så jag är helt snurrig och behöver lite tips och råd.
Jag har ingen större erfarenhet av bilar, annat än min nuvarande Passat sedan 08 2.0 FSI. Den är snygg men jäkligt tråkig att köra.
Jag vill ha en bil som är rymlig, trots barnstol i baksätet och den får gärna vara snygg och rolig att köra. Automatväxel är ett krav!
De modeller jag kollat på och gillar är Audi A6 avant, BMW 318i, Opel Insignia och Honda CR-V. Kanske v70 med r-design.
Jag vill gärna ha lite extra "lull lull" om det ryms i budgeten. Hur ska man tänka, ska man välja en A6:a utan lull lull, BMW 318i med lite extra grejer eller Opel/Honda med i princip allt roligt lull lull?
(Med "lull lull" menar jag bra ljud, GPS, Skinnklädsel, panoramatak och liknande)
Eftersom det är en förmånsbil är det inte särskilt viktigt för mig med garantier, skatter, livslängd på diverse delar och liknande. Jag kommer ändå bara ha den i 3 år innan det blir dags för nästa.