3439
Sök

Tips och hjälp: Letar ny mobiltelefon, kommer det några nya roliga?

Smålänning
7 887 Inlägg
8 juli 2009
En X-Peria skulle inte jag vilja ha.. Är mest för att jag är allergisk mot Windows Mobile. Vill inte ha någon annan med WM heller... en polare har en sån, och visst är den väll frän, men den hänger sig ju hela tiden... Klara inte ens av att skicka kedje-sms liksom...

Har itne så stor koll på de feta mobilerna då jag bara vill ha en som håller ihop (vilket visat sig vara svårare än att hitta en med massa skit i)...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
DJeXCute skrev:
Rquired skrev:
FireTraXX skrev:
1. Visa någon text någonstans där det står att man får en ny lur ifall den blir stulen utomlands.
2. Vista testet där den slog de andra telefonerna.
3. Att koppla upp mot trådlöst nätverk kan väl de flesta mobiler numera?
4. Sparad SMS-konversation är inte heller speciellt ovanligt.
5. Antalet megapixlar är bara hur stor bilden är, inte hur bra bilderna blir, dock följer det allt som oftast (INTE alltid) de varandra hand i hand.

*Vad skall man med två musikspelare till när iPhone har en som anses vara utmärkt?
*iPhone kan koppla upp sig mot trådlösa nätverk, bara att du hävdar motsatsen visar på att du inte har en aning om vad du pratar om.
*Att SMS (och MMS numera) sparas som i en MSN konversation görs även i iPhone, jag har för mig att denna var först med detta när den kom.
*Hur får du denna nya xperia du pratar om, säger det poff och den dyker upp i handen eller tar det SE x antal veckor innan den dyker upp med posten? Om tjänsten ens existerar utan en saftig premie och självrisk.
*iPhones kamera tar mycket bra bilder för att vara en mobilkamera, sedan kan man kanske inte blåsa upp dessa på ett A4 med samma kvalitet men 2mpixel betyder INTE dålig kamera...

Alla SE jag har haft har varit telefoner med dålig byggkvalitet och krånglande os, jag har varit nöjd med dessa ändå men perfekta har de knappast varit. iPhone är välbyggd i glas, plast (behöver inte vara dåligt, även plast kan kännas välbyggd och det gör den på iPhone) osv. Och iPhone OS är väldigt stabilt, men naturligtvis felar det också ibland.

Värmeproblemen som 3Gs har och som enligt Aftonbladet var omfattande har bara förekommit på enstaka exemplar, och den "missfärgade" baksidan AB rapporterade om kom från ett eftermarknadsskydd som färgat av sig i värmen, det var alltså inte materialet i telefonen som orsakat detta.

Jag kan tänka mig att det varit något fabriksfel på de överhettande telefonerna, för att Apple skulle tillverka en telefon som ger upp vid 30 grader, när många av de länder där den säljs har betydligt varmare än så till vardags känns lite otroligt korkat.

Men vi får väl se om nån månad hur många 3Gs som överhettat, och det är först då TS skall köpa en telefon.

Lär dig läsa? Skrev jag någon stans att iphone inte har trådlöstnätverk mm? Skrev bara fördelarna och vad jag tycker är bra med X-perian. Jag har hafft dom mobilerna jag skriver om och min bedömning är att x-perian är bäst. Min iphon körde jag med ett vanligt 3g kort och när jag var inne i stan hade den as dålig 3g täkning där jag annars brukar ha full täkning. Musikspelaren var as bra i iphone men som mobil var den kass. Kunde ringa ett samtal och ibland la mobilen på eller hakade upp sig. Lämnade in mobilen men fick tillbaka den och det fanns inga fel på den inte. Så fick ha en mobil som täkningen var skit på och som hakade upp sig/ stängde av sig när man pratade.

Tolkade både jag och andra som att du menade att xperia har wi-fi och att det är något den är ensam om. Att en iPhone krånglar är inte allt för vanligt, att xperia och wm krånglar är relativt vanligt, väldigt få skulle rekommendera en xperia över IPhone för att den sistnämda krånglar.

De felen du beskriver är heller ingen känd bugg på telefonen, som tex att safari kunde hänga sig i någon fw för ett par år sedan.

Fast vem bryr sig egentligen, TS kommer garanterat själv att läsa på om han är intresserad. Jag är säker på att han inte kommer få den bild av varken iPhone eller Xperia du förmedlar.
Senast redigerat av Rquired (8 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

85 Inlägg
8 juli 2009
Nokia 5800 Xpress Music.
Den e grym.

Behöver inte säga mer.

I´m a Gubbe !

715 Inlägg
8 juli 2009
twin_cam skrev:
En X-Peria skulle inte jag vilja ha.. Är mest för att jag är allergisk mot Windows Mobile. Vill inte ha någon annan med WM heller... en polare har en sån, och visst är den väll frän, men den hänger sig ju hela tiden... Klara inte ens av att skicka kedje-sms liksom...

Har itne så stor koll på de feta mobilerna då jag bara vill ha en som håller ihop (vilket visat sig vara svårare än att hitta en med massa skit i)...

ica säljer en nokia 1209 för 199kr, fick en i födelsedagspresent och jag tycker om den. du kanske tycker där är för mycket funktioner för där ju till och med ficklampa wink

OEM <3
6 957 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Alpha-X skrev:
Nokia 5800 Xpress Music.
Den e grym.

Behöver inte säga mer.

Den har jag tittat på faktiskt, den känns lite tjock men den är bra tkr jag, lättanvänd, bra kamera och
mediespelare.

Jag vet inte om jag kommer köpa en SE då mina 3 senaste varit SE (Z800, K800i och C902)
isf får det vara ngt riktigt fräckt MEN de ska tilläggas att jag håller ögonen öppna på deras nya lurar,
Satio och min favorit av dom 2, Aino, den har 8.1Mpx kamera, schysst mediespelare också.

Satio är väl vad jag fattat det som en Iphoneutmanare (12.1Mpx är rätt saftigt tongue)

Sen vet jag inte om jag vill veta priset Aino när den släpps.. tongue
Senast redigerat av Bjork (8 juli 2009)

OEM <3

3 390 Inlägg
8 juli 2009
Har själv en LG Ku 990 Viewty och är kanon nöjd med den.. Hyffsad 5 mp kamera, 3" Touchskärm och bra menyer...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

OEM <3
6 957 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
WeDo skrev:
Har själv en LG Ku 990 Viewty och är kanon nöjd med den.. Hyffsad 5 mp kamera, 3" Touchskärm och bra menyer...

En helt okej lur, en kompis har den men jag har inte riktigt fastnat för den..

Detta är lite fräckt ang. SE Aino;

Med Remote Play kan du styra PLAYSTATION® 3 med telefonen.
Det är enkelt att ställa in – anslut via Internet eller 3G* oavsett var i världen du befinner dig.

Sedan kan du njuta av de bilder, låtar och videoklipp som finns lagrade i din PLAYSTATION® 3 via telefonen.

Bild på den:

http://www.letsgodigital.org/images/art … n-aino.jpg

Gillar dockningen big_smile
Senast redigerat av Bjork (8 juli 2009)

OEM <3

46 Inlägg
8 juli 2009
ny ihpone kommer nu (eller så har den kommit i usa) skulle kosta 299 dollares smile jag ber min vän köpa hem en sån i höst, den "gamla" dvs iphone 3g säljer dom nu i usa för 99 dollar :s

OEM <3
6 957 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
GreenGhost skrev:
ny ihpone kommer nu (eller så har den kommit i usa) skulle kosta 299 dollares smile jag ber min vän köpa hem en sån i höst, den "gamla" dvs iphone 3g säljer dom nu i usa för 99 dollar :s

Efter att ha läst om Ainon från SE så blir det en fin konkurrent till Iphonen i höst, jag gillar stuket och användning av Iphone men Ainon är väääldigt intressant nu om den kan samarbeta med min PS3:a big_smile

OEM <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
Bjork skrev:
GreenGhost skrev:

Efter att ha läst om Ainon från SE så blir det en fin konkurrent till Iphonen i höst, jag gillar stuket och användning av Iphone men Ainon är väääldigt intressant nu om den kan samarbeta med min PS3:a big_smile

Tror Aino kan bli något bra, hoppas bara SE får en bättre start med denna än Xperia. När lanserades den?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

85 Inlägg
9 juli 2009
Bjork skrev:
Alpha-X skrev:
Nokia 5800 Xpress Music.
Den e grym.

Behöver inte säga mer.

Den har jag tittat på faktiskt, den känns lite tjock men den är bra tkr jag, lättanvänd, bra kamera och
mediespelare.

Jag vet inte om jag kommer köpa en SE då mina 3 senaste varit SE (Z800, K800i och C902)
isf får det vara ngt riktigt fräckt MEN de ska tilläggas att jag håller ögonen öppna på deras nya lurar,
Satio och min favorit av dom 2, Aino, den har 8.1Mpx kamera, schysst mediespelare också.

Satio är väl vad jag fattat det som en Iphoneutmanare (12.1Mpx är rätt saftigt tongue)

Tjock?
Beror på vad man jämför med, men den känns inte farligt tjock.
Den har ju det mesta.. hittar nya funktioner nästan varje dag + att det finns riktigt mycket roligt man kan dra hem från nätet!

Läs denna tråden så får du nog lite mera kött på benen:
http://www.sweclockers.com/forum/showth … did=805461

I´m a Gubbe !

OEM <3
6 957 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Alpha-X skrev:
Bjork skrev:
Alpha-X skrev:
Nokia 5800 Xpress Music.
Den e grym.

Behöver inte säga mer.

mediespelare.

Tjock?
Beror på vad man jämför med, men den känns inte farligt tjock.
Den har ju det mesta.. hittar nya funktioner nästan varje dag + att det finns riktigt mycket roligt man kan dra hem från nätet!

Läs denna tråden så får du nog lite mera kött på benen:
http://www.sweclockers.com/forum/showth … did=805461

Den känns tjock när man jämför med andra tele, jag gillar den oavsett iaf.

Rquired: Vet ej när den släpps men hörde talas om hösten -09, ska undersökas i helgen smile

OEM <3

Sök