3208
Sök

Hål i volvo 850 turbo kyl

21 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
har en 850 T5 som jag slant med borret in i kylet, inget stort hål alls, men så undrar jag om det går att täta med typ kemisk metall? håller det för trycket? Tacksam för seriösa svar!

MacGyver kan allt!

Skaune
8 juli 2009
IC:n, kylaren eller ac kylaren?

21 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Axor skrev:
IC:n, kylaren eller ac kylaren?

Vatten kylet.

MacGyver kan allt!

Skaune
8 juli 2009
e ju lite beroende på hur stort hålet är, finns ju kylarcement, men det tar mindre läckage.

3 235 Inlägg
8 juli 2009
Går nog att fixa med riktigt saker.
Du får nog demontera kylaren, tömma och rengöra runt hålet. Kemisk metall ska nog hålla om man gör allt riktigt.

21 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
engolf skrev:
Går nog att fixa med riktigt saker.
Du får nog demontera kylaren, tömma och rengöra runt hålet. Kemisk metall ska nog hålla om man gör allt riktigt.

okej då kör ja på det smile

MacGyver kan allt!

21 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Axor skrev:
e ju lite beroende på hur stort hålet är, finns ju kylarcement, men det tar mindre läckage.

Tackar för svar! (:

MacGyver kan allt!

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
8 juli 2009
Nej för fan, inte kemisk metall! Sådana hål löder du ihop!

Ta en lödkolv (en stor jävel), se till att vattennivån är en bit under skadan, gör rent ordentligt, smeta in lödfett, värm ordentligt och mata på med lödtenn så att det flyter ut ordentligt! Blir som nytt igen! För information kan jag berätta att kylen är lödda redan från början..

Kemisk metall är bara volvoraggarbonnigt!

424 Inlägg
8 juli 2009
axelj skrev:
Nej för fan, inte kemisk metall! Sådana hål löder du ihop!

Ta en lödkolv (en stor jävel), se till att vattennivån är en bit under skadan, gör rent ordentligt, smeta in lödfett, värm ordentligt och mata på med lödtenn så att det flyter ut ordentligt! Blir som nytt igen! För information kan jag berätta att kylen är lödda redan från början..

Kemisk metall är bara volvoraggarbonnigt!

Lika bra att göra det rätt ifrån början, sådant jävla kylar cement har förstört många bilar! Det sätter sig lite över allt i kanaler.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök