volvocrille skrev:
dbjanoz skrev:
volvocrille skrev:
Låter bra de (Y)
De enda ställena där det finns öppningar mellan bagage och kupé på 740 och 940 modellen är skidluckan och 2 6*9" hål i hatthyllan. Om du kör med 2st AC 10" kommer du inte att matcha de 1ohm som steget vill lastas i. Inga problem om du kör med 1 bas för då blir det 1ohm men ska du köra dubbla får du 2ohm du får inte ut max effekten ur steget. Lyssningsmässigt kan det visst vara en vinst att göra så! Steget har har bättre kontroll.
Det viktiga är att du bygger så basar och port spelar framåt. Ta bort så du bara har ren plåt inga av de original plattorna sk vara kvar. Portarna måste ha fritt blås annars fungerar inte överföringen till kupén, så skidluckan eller hatthyllans öppningar är enda alternativen. Du kan även bygga portarna upp i hatthyllan men det kan vara lite knepigt att bygga ihop och man får se upp så portlängden inte blir mer än runt 15cm annars blir portarna för långa för att montera åt det hållet. 2st 4" portar i hatthyllan fungerar absolut bäst av alla lösningar jag har provat när det gäller att få in rejäla mängder SPL i kupén.
men en B2 Audio AC 10" spelar la inte så mycket, den kan ju inte förflytta så mycket luft ? men man ska täta mot skuffen så allt ljud pressas in i kupen ?
Nej man ska inte täta! Det viktiga är att det är fritt framför porten så den inte spelar in i en vägg. Och en B2 Audio AC 10" spelar bättre än det mesta. Tror du kommer att bli förvånad av vilka nivåer en 10" bas kan nå. Känner 2 killar som bygger SPL bil med 2st B2 Audio AC 10" nu. Ska bli roligt att se vilka ljudtryck de uppnår i sin panda. Tilläggas bör att de ska driva med ett monoblock från B2 Audio.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?