3319
Sök

Bild på min bil på blocket

191 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Min kompis hittade en annons på blocket där en kille säljer en 850 R-vinge och använder min bil som annonsbild. Jag vill absolut inte ha den där och har bett killen ta bort bilden men han vägrar tydligen.

Något annat man kan göra eller är det fullt tillåtet att ta andras bilder och använda på detta sätt?

Mvh Linus

Länk: http://www.blocket.se/lund/Volvo_850_R_ … 17&w=3

Åttafemti R

539 Inlägg
8 juli 2009
skriv till blockets kundtjänst, de kan hjälpa

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 juli 2009
Skicka ett mail till Blocket med hänvisning att det är din bil på bilden osv så borde dom göra nåt i sin tur.

Eller så kräv dom på "steam" pengar wink

Ford fantast
1 607 Inlägg
8 juli 2009
regg numret syns ju inte så varför lipa?

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

191 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Fiesta_Racing skrev:
regg numret syns ju inte så varför lipa?

Vem sa att jag lipar? Vem sa något om regnummret? Spara dina dumma svar till något annat roligt.

Åttafemti R

191 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Tack för svaren Garic & Grabber. Ska prova med det.

Åttafemti R

Herr Klåfinger
214 Inlägg
8 juli 2009
Jag tror att det är lagligt att lägga upp bilder på något föremål som en bil om den inte visar ägaruppgifter såsom regnummer ?
Vet däremot att det är olagligt att lägga upp bilder på andra människor utan deras tillåtelse

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."

8 156 Inlägg
8 juli 2009
Snke skrev:
Jag tror att det är lagligt att lägga upp bilder på något föremål som en bil om den inte visar ägaruppgifter såsom regnummer ?
Vet däremot att det är olagligt att lägga upp bilder på andra människor utan deras tillåtelse

Man får publicera bilder på andras bilar, även om det är diskutabelt när man visar reg.plåten (Eftersom det går att identifiera ägaren till bilen, så faller det troligen under PUL).

Det är däremot inte lagligt att "låna" en bild som någon annan plåtat. Där gäller upphovsrätten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 259 Inlägg
8 juli 2009
Spelar roll... var glad att nån tyckte den var snygg...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

191 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Spelar roll... var glad att nån tyckte den var snygg...

Handla väl inte om det herregud.. att den är snygg kan jag se med egna ögon. Blocket har hjälpt mig nu och nu ligger bollen hos annonsören.

Åttafemti R

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 juli 2009
och nu är annonsen borta!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

191 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
båge skrev:
och nu är annonsen borta!?

Det är den ja..

Åttafemti R

4 586 Inlägg
9 juli 2009
bättre att bara ringa säljaren och fråga vad han håller på med än att starta en tråd och vänta på svar

191 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
jorre83 skrev:
bättre att bara ringa säljaren och fråga vad han håller på med än att starta en tråd och vänta på svar

Och det hade hjälpt tror du eller? Hade jag kunnat fråga honom om det är tillåtet och vad jag ska göra för att få bort bilden? Tror du han hade svarat på det och hjälpt mig förstöra hans lilla annons? Skickade två mail där jag fick svaret att bilden skulle raderas men inget hände. Här fick jag svar på vad jag skulle göra med en gång.. så jag tror jag valde rätt du.

Åttafemti R

39 Inlägg
9 juli 2009
Tror alla här skulle ha blivit lika irriterade om de fick se sin bil i en annons som de själva inte lagt ut..

Sen är ju frågan om den personens bil verkligen ser likadan ut som på bilden.. eller om han ens har en bil.. bra att folk hajar till och att de på blocket tog bort annonsen:)

1 043 Inlägg
9 juli 2009
jag lider med dig lotec vilket inkompetent folk det finns.. och att de ens har orken att slänga ur sig en eller två dumma meningar utan anledning.. sucksuck..

riktigt illa.. det är ju en princip sak att man inte vill att någon tar något som inte är dennes.. "mitt är mitt och ditt är ditt" så är det ju.. och det borde ALLA hålla sig till..

bra att annonsen är borta nu så hoppas vi att detta inte händer fler gånger smile

191 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
axza skrev:
jag lider med dig lotec vilket inkompetent folk det finns.. och att de ens har orken att slänga ur sig en eller två dumma meningar utan anledning.. sucksuck..

riktigt illa.. det är ju en princip sak att man inte vill att någon tar något som inte är dennes.. "mitt är mitt och ditt är ditt" så är det ju.. och det borde ALLA hålla sig till..

bra att annonsen är borta nu så hoppas vi att detta inte händer fler gånger smile

TACK för det axza!

Åttafemti R

191 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Miss_Sofia skrev:
Tror alla här skulle ha blivit lika irriterade om de fick se sin bil i en annons som de själva inte lagt ut..

Sen är ju frågan om den personens bil verkligen ser likadan ut som på bilden.. eller om han ens har en bil.. bra att folk hajar till och att de på blocket tog bort annonsen:)

Precis! Men vissa är ju så j*vla duktiga och fina i kanten här på garaget. Det ska alltid komma med motargument och kan absolut inte se det ur "offrets" synvinkel.

Åttafemti R

2 911 Inlägg
9 juli 2009
axza skrev:
jag lider med dig lotec vilket inkompetent folk det finns..

Men vänta nu, vad har kompetens med saken att göra ?

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2009
Decibel skrev:
axza skrev:
jag lider med dig lotec vilket inkompetent folk det finns..

Men vänta nu, vad har kompetens med saken att göra ?

Jag tror att han menar att snubben med annonsen är en usel snickare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök