3475
Sök

Såg denna bilen idag SAAB 9-2X aero ALdrig hörts talas om den tidigare, Någon som känner till den?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 juli 2009
Rwd skrev:
vore fränt om de  körde på sedan karossen ist big_smile

en egenbyggd saab motor(läs: inte GM koncern motorer)

fast med imprezas drivlina smile den bilen skulle jag ha köpt iaf smile

9-3SSär mkt snyggare

Ja tack

Va f*n ska du med imprezans drivlina till när lådorna i ng9-3 fungerar fint och XWD från haldex är säkert minst lika bra som subarus system

Det du vill ha är alltså en Black Turbo men med en riktig Saabspis? V6an duger så spring och köp!

Rock'n Roll

4 005 Inlägg
9 juli 2009
Seth skrev:
är en subaru i saab dress
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
lite om den från teknikens värld

Haha, gillar artikelförfattarens otroliga nersågning av det amerikanska folket. Tur att de inte har kommentarer aktiverat på teknikens värld.

I övrigt har jag svårt för "badge engineering".

Intressant problem när man står på mekonomen och ska försöka köpa subaru-reservdelar till sin saab. smile

674 Inlägg
9 juli 2009
OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Håller inte med alls... ser ganska frän ut... Men måste ändå säga att lite av saabs själ har på nått sätt virrat bort sig..!  Undrar just hur den kommer att tas imot av marknaden.. ?

With great freedom comes great responsebility

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
Ramrod skrev:
OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Håller inte med alls... ser ganska frän ut... Men måste ändå säga att lite av saabs själ har på nått sätt virrat bort sig..!  Undrar just hur den kommer att tas imot av marknaden.. ?

Eftersom bilen kom 2004 kan du nog finna svar på den frågan tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Inläggskritiker
990 Inlägg
9 juli 2009
Den där i sedan modell skulle nog kunna bli ruskigt snygg med 19-20" fälgar på

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 juli 2009
Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

668 Inlägg
9 juli 2009
Mortalis skrev:
Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

Fy fan vad jag håller med dig!! Vartända ord du säger är ju sant. Stort plus till dig+++

Saabvilde!
1 708 Inlägg
9 juli 2009
Tycker dom är ganska fräna smile Älskar ju SAAB, och den Subaru kombin är asläcker big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
9 juli 2009
henne_svenne skrev:
Mortalis skrev:

Fy fan vad jag håller med dig!! Vartända ord du säger är ju sant. Stort plus till dig+++

Håller med jag också. Visst att 9000 var ett samarbete mellan Fiat, Lancia, Alfa Romeo och SAAB. Men det är ändå en riktig SAAB smile

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

355 Inlägg
9 juli 2009
Nu byggs ju inte denna modellen längre, tack o lov.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

285 Inlägg
9 juli 2009
OphanWitehall skrev:

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

106 Inlägg
9 juli 2009
Saab-Fredde skrev:
OphanWitehall skrev:

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

Skaune
9 juli 2009
saab_lejf skrev:
Saab-Fredde skrev:
OphanWitehall skrev:

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

Va e de med dessa saab ägare resp volvo ägare som hela tiden klankar ner på varandras bilar? HÅLL ER TILL ÄMNET!

1 798 Inlägg
9 juli 2009
OphanWitehall skrev:

Rätt cool ändå tycker jag till skillnad från den jävla skokartongen som du kör med även kallad sossecontainer
så kul me folk som klankar ner på bra mkt bättre o coolare bilar när de kör en satans ful 740

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

956 Inlägg
9 juli 2009
Larsson_Power skrev:
henne_svenne skrev:
Mortalis skrev:

Håller med jag också. Visst att 9000 var ett samarbete mellan Fiat, Lancia, Alfa Romeo och SAAB. Men det är ändå en riktig SAAB smile

Mvh Michael

Mycket Saab när tändningslåset inte ens sitter mellan stolarna....

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 juli 2009
OphanWitehall skrev:

Så du menar att din 740 är finare eller va var din poäng?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

101 Inlägg
9 juli 2009
saab_lejf skrev:
Saab-Fredde skrev:
OphanWitehall skrev:

haha håller med tongue ser ut som något bygge av legoklossar

Svetsare
3 150 Inlägg
9 juli 2009
saab_lejf skrev:
Saab-Fredde skrev:
OphanWitehall skrev:

Haha  Precis så är det  ^^      Skämdes typ när jag övningskörde med farsans sur-40 då när övningskörning va aktuellt  x)   Farsan bara, "fäll ner solskyddet, det är massa människor där"  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

226 Inlägg
9 juli 2009
vad ja har hört så finns det bara 2st 9-2X Aero i hela sverige.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
Det tog inte så lång tid innan vi kom in på Saab vs. Volvo igen, hur fan hittar ni något att bråka om hela tiden? mad

Däremot måste jag fråga varför de nyare Saabarna byggda på mestadels Opel, men även Subaru och jänkare inte är lika mycket "äkta Saab" som 9000 som byggde på Alfa 164 och andra italienare.

Vad gör Italien till mer Saab än vad Tyskland/USA är?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök