2256
Sök

Angående: Nya strögar regler för wheels and wing iår

lägenhet
9 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
tja e lite lätt för krossad just nu verkar som om bilar nyare än 1979 INTE får vara med ens på cruisingen i varberg i år! är det nån mer än jag som tycker det e lite tråkigt??

mvh andreas
Senast redigerat av VOLVOandreas (9 juli 2009)

Lev Livet

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 juli 2009
Både bra och dåligt då det öppnar portarna för massa tråkiga bilar samtidigt som en '90 chevy pickup kan va minst lika intressant att glo på som t.ex. en '57. Så man får väll ta det onda med det goda och tänka positivt wink

Rock'n Roll

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 juli 2009
Hej!
Du har missuppfattat alltihopa, så jag ska förklara hur det ligger till.

När du åker in på utställningen på dagen får du  ett cruising-pass, detta pass är en nödvändighet för att få åka genom stan på kvällen.
Detta pass får ALLA amerikanska bilar, för övriga märken gäller det att bilarna är äldre än 30 eller av särskilt intresse.
Åker man inte in på utställningen så får man möjlighet att köpa sig ett pass för att få vara med på kvällen.

Så har man ett fin gammal bil som inte är 30 år än så har man chansen att få köpa ett cruisingpass.

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (9 juli 2009)

Bygger rolig bil. :)

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
9 juli 2009
Hur är det med Volvos och annan bråte då? (Ja, jag ser Volvo som bråte på crusingar).

Hoppas för faen att det är bättre väder än vad det var på lördags kvällen förra året.

Kanske ses där? Vem vet  =P

I do it my way

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 juli 2009
SweetBabyDoll skrev:
Hur är det med Volvos och annan bråte då? (Ja, jag ser Volvo som bråte på crusingar).

Hoppas för faen att det är bättre väder än vad det var på lördags kvällen förra året.

Kanske ses där? Vem vet  =P

Bara Volvos som är 30 år eller äldre är välkomna, samt om dom kan falla inom ramarna för vad dom tycker är värt att visa upp.
Dock verkar den kategorin vara väldigt svår att hamna i.

Så ja, äntligen slipper man sönderrostade 240:is med åtta 18-åringar i som tror att raggarkulturen handlar om att kasta ölburkar och skrika olämpliga ord.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

214 Inlägg
9 juli 2009
SweetBabyDoll skrev:
Så ja, äntligen slipper man sönderrostade 240:is med åtta 18-åringar i som tror att raggarkulturen handlar om att kasta ölburkar och skrika olämpliga ord.

lol Den va bra

lägenhet
9 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
verkar som det e bara jag som e udda och vill ströga med min icke amerikanska bil drå. smile förstår till fullo att man inte får ställa ut sina 240/740 saab eller vad det än nu är för bil men min personliga åsikt är att jag hade gärna viljat "köa" i varberg fredag och lördag natten lång men men man får väl ta "seden" dit man kommer:)

Lev Livet

361 Inlägg
10 juli 2009
Då får man gjöra som man brukar då, ställa bilen på hajens parkering och gå in till stan på kvällen. Lite tråkigt dock för man brukar ju alltid ta en runda eller två i stan på förkvällen innan man ställer bilen.

Någon som vet vilken tid gallringen i stan börjar på kvällen? Har ju ingen lust att betala för att köra på allmän väg när man endå kommer lägga runt 1000-lappen på inträde mat mm under helgen ju.

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

361 Inlägg
10 juli 2009
VOLVOandreas skrev:
verkar som det e bara jag som e udda och vill ströga med min icke amerikanska bil drå. smile förstår till fullo att man inte får ställa ut sina 240/740 saab eller vad det än nu är för bil men min personliga åsikt är att jag hade gärna viljat "köa" i varberg fredag och lördag natten lång men men man får väl ta "seden" dit man kommer:)

Nej då, jag är väll också lite udda verkar det som, förra året körde jag med min nerslipade volvo på lördagen och jag fick bara glada miner av folket (men jag hade inga skrikande 18-åringar i bilen heller) wink

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
13 juli 2009
Jag har verkligen inget emot "vanliga" bilar, men jag tycker att är det Jänke träff så är det Jänketräff och jag ser nästan rött när en Volvo kommer drällandes på gatan bland alla jänkare. tongue

Jag förstår inte riktigt vitsen med att åka en stylad eller skabbig bil på en crusing...

Hur som haver, hoppas alla får skoj smile

I do it my way

361 Inlägg
13 juli 2009
SweetBabyDoll skrev:
Jag förstår inte riktigt vitsen med att åka en stylad eller skabbig bil på en crusing...

Ta mig tillexempel, jag gillar alla sorters bilar men har valt av begränsat utrymme och kunskap en nyare bil att styla och för oss så är det kul att visa upp/cruisa med den också samt att det inte fins någon direkt seriös crusing för stylade/nya bilar vad jag vet. Sedan håller jag med övriga att det inte är kul att se en sönderhoppad volvo 240 med 6st gapande ynglingar i som spelar dunka dunka.

Mig slipper ni i alla fall iår, jag kommer nog åka ett varv eller två innan klockan 18,00 (läste att crusing-passen börjar gälla då) sedan ställer jag bilen på hajen och går in till stan och ställer mig å filmar och tar kort istället för det är nästan lika kul det tongue

Mvh Pokemon.

398 Inlägg
13 juli 2009
SweetBabyDoll skrev:
Jag har verkligen inget emot "vanliga" bilar, men jag tycker att är det Jänke träff så är det Jänketräff och jag ser nästan rött när en Volvo kommer drällandes på gatan bland alla jänkare. tongue

Håller med dig Petra!

Vi ses kanske vid Trans Am klubben.

Mvh

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

Supraman
2 300 Inlägg
13 juli 2009
Hoppas man slipper se skabben på cruisingen, dom går bara sönder och e ivägen ändå

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
14 juli 2009
Formula skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Håller med dig Petra!

Vi ses kanske vid Trans Am klubben.

Mvh

Tack =P

Mja, snarade vid Cadillac klubben isf ;P Åker Cadillac DeVille cab från 70.

Trans Amen får stanna hemma.

I do it my way

Sök