3614
Sök

Vill ha skönt ljud i 740n 3tum?

667 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
vill ha lite mer smatter på bilen, tänkte 3 tum någon som kan ladda upp en film med b230e som har 3 tum på så jag får höra hur det låter, tänkte bara ha kvar en dämpare och sen japs i slutet:D

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Som en traktor med japsdämpare? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

667 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Som en traktor med japsdämpare? tongue

brorsan har rätt så skönt ljud i sin 240 han pratade om att ställt på bränsletrycket, någon som vet hur man gör?

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Du har en sugmotor, du kan inte öka effekten genom att ge mer soppa, det enda som kommer att hända är att kolvarna kommer att sota och bilen dra mer soppa.
3" är för grovt för en sugis dessutom. smile

Ta hellre 2,5".

667 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Du har en sugmotor, du kan inte öka effekten genom att ge mer soppa, det enda som kommer att hända är att kolvarna kommer att sota och bilen dra mer soppa.

Ta hellre 2,5".

okej okej bra att veta men blir det mycket skillnad på läte mot vad jag har nu? har original med 2 dämpare och en japs sätter jag på 2,5tum och kör med bara en dämpare och japsen då lär det ju bruma på lite?

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Det är klart det kommer att låta mer, polaren har en dämpare och sen en japsdämpare som slutdämpare på sin S60 T5, låter rätt mycket, men resonansen i kupén är outhärdlig, tycker jag. tongue

Du kan ju börja med att ta bort en dämpare och jämföra ljudet.

Jag har bara en sportdämpare längst bak, och jag får höra att min är ganska tyst ändå. smile

933 Inlägg
9 juli 2009
volvo_245_racing skrev:
TurbOla skrev:

Ta hellre 2,5".

okej okej bra att veta men blir det mycket skillnad på läte mot vad jag har nu? har original med 2 dämpare och en japs sätter jag på 2,5tum och kör med bara en dämpare och japsen då lär det ju bruma på lite?

Fuck japsdämp ha ett rakt rör istället.

4 670 Inlägg
9 juli 2009
Är inte japsdämpare till Japanska bilar?

Tycker de ser riktigt förjävligt ut på en Volvo eller Saab!!!

Mycke snyggare o ha ett snyggt slutrör på dom!

1 335 Inlägg
9 juli 2009
Jag hade 2,5" på min GLE med en dämpare längst bak och ingen katt. den lät gött wink men då hade jag extraktorgrenrör och trimtopp på också.

71 Inlägg
11 juli 2009
min polare hade 2,5 tum raka o en japsare på sin 740 och sportluftfilter det blir grymt skönt ljud av det;)

252 Inlägg
11 juli 2009
volvo74085 skrev:
min polare hade 2,5 tum raka o en japsare på sin 740 och sportluftfilter det blir grymt skönt ljud av det;)

Nej det blir inte grymt skönt, det bölar och det är fan inte "skönt"

933 Inlägg
12 juli 2009
Jag tycker att om bilen låter en del ska den gå efter det också så inte det bara låter som den går som fan sen vänder man sig om så ser det ut som en snigel rör sig fram liksom. Men det är mitt tycke.  Men hoppas du hittar nåt som du gillar och låter lagomt mycket.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 juli 2009
mickius skrev:
Är inte japsdämpare till Japanska bilar?

Tycker de ser riktigt förjävligt ut på en Volvo eller Saab!!!

Mycke snyggare o ha ett snyggt slutrör på dom!

NEJ! japsdämpare är INTE till för JAPANSKA bilar, heter väl japs för att det kommer därifrån...

Man är bara trångsint och allmänt retard om man anser att japsdämpare bara hör hemma på "japsbilar".
Men det ser oftast bättre ut på vissa sportigare japanbilar... håller dock med att man ska nog inte ha det på en 740, bättre att ta 2 st rör bredvid varandra alltså ett "dubbelutblås" i lagom fet storlek...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

55 Inlägg
12 juli 2009
jag kör själv med 3 tum me sp cat och bara japs dämpare låter fint de skrämande lol
Senast redigerat av Edox (12 juli 2009)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 juli 2009
En 740 går inte att få skönt ljud i... (iaf inte så länge där sitter en original volvomotor...)

Som tidigare är sagt, 3" är för grovt för en sån där liten fjantig motor... Har dubbla 3" på chevan, men då har jag nästan 3 liter cylindervolym för varje rör...

Anledningen till lagom grova rör är ju "sugeffekten" som bildas i avgasröret genom att avgaserna har hög fart och kallnar rejält samtidigt. Vilket ju gör att avgaserna sugs ut ur cylindrarna istället för att dom ska tryckas ut av kolvarna.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

71 Inlägg
12 juli 2009
RiNka skrev:
volvo74085 skrev:

Nej det blir inte grymt skönt, det bölar och det är fan inte "skönt"

på hans 16v bröla det inte

Sök