Höm. Jag har nog ett par...
1. Jag var väl sådär 17 - 18 år gammal och satt i parken med mina tuffa polare och skulle supa. Körde väl som vanligt på fin Tysk smuggelvodka. Smällde i mig en sjuttis på 40 - 50 minuter, och när dom andra var på 3 - 4:e ölen så var jag dyngrak. Kom till parken vid ca 18:00. Vid ca 19:30 var jag tvungen att dra därifrån för att jag var så kalasfull. Så långt är mitt minne med, och det kan även mina vänner intyga. Klockan 23:30 vaknar jag ca 4 - 5 km därifrån (på vägen hem), delvis på trottoarkanten och delvis på vägen, jag har spytt på mig själv och fattar inte hur i helvete jag kom dit. Anledningen till att jag vaknar är att det står en gubbe, hans fru och deras hund där och försöker att få liv i mig. Dom säger att jag inte kan ligga där och att jag borde gå hem. Men jag är fortfarande snorpackad och mår som ett hekto skit, ungefär. Så gubben får bära mig den sista kilometern hem. Jag gråter för att jag mår så dåligt och ja... det var en intressant merit till mitt CV!
2. Gjorde en favorit i repris. En brud ringde mig sent som fan en kväll (bodde hos mina föräldrar i Vimmerby då) och tyckte att jag skulle komma på fest i Hultsfred (ca 2 mil dit). Sagt och gjort, morsans sambo körde dit mig. Hävde en sjuttis vodka på ca 30 minuter, eftersom att klockan var mycket, alla andra var på G och så kände jag inte en människa (förutom hon som ringde då) på festen. Har ett litet minne av att jag ligger och spyr på en toalett någon helt annanstans och att det är några killar där som funderar på att spöa mig. Sedan har jag ännu ett litet minne från när bruden som ringde mig fick bära mig hem till sina föräldrar för att jag inte kunde gå själv. Vaknar på morgonen och undrar mer eller mindre vart jag är. Sov då hos hennes föräldrar hela natten och spydde som en gris överallt. Kändes som en jävla merit och ett bra intryck på en brud som man bara träffat ett par gånger.
3. Detta gäller min polare, men jag bara måste ta med den ändå. Jag var med, så jag är lite inblandad. Hur som helst så festade vi stenhårt och begav oss sedan ner till krogen för att köra vidare. Kalasfulla som vi var så körde vi på hårt som aset. Efter ett tag drog jag hem och märkte då att jag hade någon annans nycklar i min ficka. Jag ringde polaren som jag festat med tidigare, men fick inget svar. Däckade någon sekund där efter. Morgonen efter vaknade jag och insåg att jag hade spytt som en gris bredvid min dator (inget minne av detta, dock) och fick senare tag på kompisen. Det var hans nycklar, så han hade inte kommit in i sin lägenhet. Han hade tappat sitt bankkort, telefonen hade gått sönder, han hade glömt sin jacka, o.s.v. Han försökte klättra över ett staket (ca 3m högt) som man måste ta sig förbi för att komma in till hans lägenhet. Inte bra. Han hade bokstavligen skrapat upp halva ansiktet. Efter någon timmes försök hade han gett upp och istället sovit i en närliggande trappuppgång. Komiskt.
Finns tusentals andra fyllor som jag skulle kunna nämna. Men jag vet inte om det är så roligt.