2406
Sök

Egen motorcykel på uppkörning

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
14 juli 2009
#41
saab_sonett skrev:
Konbana........... Kolla det här.  http://www.youtube.com/watch?v=99KKx7cB-Ok

Vare nån som sa nått om Guldvinge?

Jävlar!! gör om det ni!! jag hade gärna sett han gjort det i gångfart!!!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

510 Inlägg
14 juli 2009
#42
3dmaxer skrev:
Det gäller helt enkelt att man har turen att få en vettig kontrollant då.

Men jag tycker det är riktigt svinit utav dem om de inte anpassar nåt efter hoj då de enda kraven på den är (förutom beiktigad, skattad osv) att den ska vara minst 700cc, 35kw och gå i 100km/h, för obegränsad.

Att köra hinderbanan är inga större problem. Det är just momentet leda baklänges som oroar mig, då den är väldigt lång och väger 270kg. Får helt enkelt öva på det.

När jag ändå har startart en tråd så passar jag även på att fråga hur man säkerhetskollar så att det inte är nåt glapp i svingarmen eller i nåt hjullager?

Hmm, det borde du kunna efter teoriprovet smile haha ..
Men ska inte klaga så som dom andra gjort hitills ..
Var har trafikskolorna sina banor som dom kör på i närheten? Be din pappa köra dit (eftersom du inte har kortet ännu) Och sen testar du att leda den där .. Sen är det bara att testa luta den mer ifall det inte går .. Då är du iaf förberedd inför provet som du SKA klara cool .. Om du inte hittar hur man gör kontrollen så kan ja sätta mig ikväll och skriva av allt ifrån boken, eller om nåron vänlig själv vill scanna in sidan och lägga upp till han smile Just ja, du har väl boken själv, För där ska det stå hur man ska göra smile .. Annars är det inte värre än en vanlig uppkörning .. Han/hon säger vad du ska kolla .. Själv fick jag kolla ljusen och bromsar lol


Sleeper
3 084 Inlägg
14 juli 2009
#43
3dmaxer skrev:
IROC: Man ska gå vid sidan av hojen o leda den baklänges genom en liten 90 graders korsning som är 1,5 meter bred, om jag inte minns fel.

FireTraXX: Att det ska gå med min motorcykel tror jag, det är farsan som är osäker på om den klarar så tajta "kurvor". Men jag tänkte även allmänt om t.ex. en peron kommer o ska köra upp med en Guldvinge eller en chopper. Har de exakt samma "krav" på sig som en som kommer med en Offroad?
Tror det kan vara svinit svårt att gå vid sidan av en Guldvinge o leda den baklänges runt ett hörn.

linuslinje: Hojen är besiktigad och godkänd, och mycket övande ska det bli nu under semester.

För övrigt så kan jag skryta med att jag klarade teoriprovet idag (första försöket).

det är det inte alls för Guldvingen har back smile iaf 1500 och framåt, dessutom är en guldvinge så pass bra välbalanserad så du ska klara det ändå.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Handledare
1 481 Inlägg
14 juli 2009
#44
Här är hela provet. Konbanorna finns i slutet.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2008nr253.pdf


Muttley
14 juli 2009
#45
Klarar jag av de med en Yama dragstar 1100 classic med väskort ruta och all utrustning så ska man nog klara de med nästan de mesta smile.

Kontrollanterna ska inte tumma på det. De gjorde inte vår iallafall.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 juli 2009
#46
saab_sonett skrev:
Konbana........... Kolla det här.  http://www.youtube.com/watch?v=99KKx7cB-Ok

Vare nån som sa nått om Guldvinge?

MAD skills, helt sjukt,

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

757 Inlägg
14 juli 2009
#47
Ska köra upp på min Virago 1100 jag smile den har ingen svängradie direckt den inte tongue

blacken
14 juli 2009
#48
falloutboy skrev:
blacken skrev:
Ännu roligare att se en GSX 1100g på en uppkörning..

om det är den jag hitta på googles bildsök så är den inte så långt ifrån den cb 1000 jag körde upp på. eller är det en svårmanövrerad hoj?

Den väger ungeför 280 kilo och en normal landsväg räcker inte till att vända den på, ens om man leder den. Spana in gaffelvinkeln på den, klart "godkänd"..smile

13 Inlägg
26 juli 2009
#49
saab_sonett skrev:
Här är hela provet. Konbanorna finns i slutet.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2008nr253.pdf

haha lite irriterande att dom använder en "sporthojj" på sina bilder big_smile

men har samma problem här nu, har bokat uppkörning men saknar mc... tänkte hitta en ktm men dom som passar fint är 690cc  riktigt irriterande!! haha

13 Inlägg
5 augusti 2009
#50
***

9 108 Inlägg
5 augusti 2009
#51
GarR skrev:
***

Du är så här nära avstängning [-I----]


22 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#52
Tack för alla svaren. Har haft ett litet uppehåll, men nu e det hög tid att sätta fart.

wimhed: Vore suveränt och grymt uppskattat om du kunde skriva av lr scanna / fota den delen om säkerhetskntrollen.

Även lika uppskattat om nån annan orkar göra det:P


1 019 Inlägg
9 september 2009
#53
Säkerhetskontroll: http://www.youtube.com/watch?v=95uUM_lIIkY
Den gick jag efter när jag körde upp och det gick bra.


22 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#54
Har inte tänkt alls på att kolla youtube. Men det är ju uppenbart. Kanon tips Garfield big_smile


Gréve
497 Inlägg
27 september 2009
#55
hmm... jag har också tänkt att ta mc-kort nästa vår och köra på min dnepr k750... fast då tar man ju med begränsad effekt och om två år så blir de som ett vanligt kort tongue

förresten när man ändå är inne på dehär med mc... när jag ska besigta min mc, måste jag ha sidovagnen monterad eller kan jag lämna den hemma? för hjulet på den är vint som sören..


22 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#56
Någon som vet vilken / vilka vägar man brukar kö om man utgår från Säva?


Saabifierad
2 031 Inlägg
30 september 2009
#57
The_Rebel skrev:
hmm... jag har också tänkt att ta mc-kort nästa vår och köra på min dnepr k750... fast då tar man ju med begränsad effekt och om två år så blir de som ett vanligt kort tongue

förresten när man ändå är inne på dehär med mc... när jag ska besigta min mc, måste jag ha sidovagnen monterad eller kan jag lämna den hemma? för hjulet på den är vint som sören..

Mycket udda hojval cool Om hojen är registrerad som motorcykel med sidovagn är du tvungen att besiktiga med sidovagnen. Om hjulet är skevt är det bara att fixa om det stör när man kör.

En motorcykel besiktigar du vartannat år.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Gréve
497 Inlägg
30 september 2009
#58
Slash skrev:
The_Rebel skrev:
hmm... jag har också tänkt att ta mc-kort nästa vår och köra på min dnepr k750... fast då tar man ju med begränsad effekt och om två år så blir de som ett vanligt kort tongue

förresten när man ändå är inne på dehär med mc... när jag ska besigta min mc, måste jag ha sidovagnen monterad eller kan jag lämna den hemma? för hjulet på den är vint som sören..

Mycket udda hojval cool Om hojen är registrerad som motorcykel med sidovagn är du tvungen att besiktiga med sidovagnen. Om hjulet är skevt är det bara att fixa om det stör när man kör.

En motorcykel besiktigar du vartannat år.

får kolla upp de, fick tag på ett ryskt original hjul iförrgår... står Made in USSR på däcket också.  så ska testa om de är rakt, annars blir de att rikta ^^

men klart man lär ha nå udda, de är ju mycket roligare än å köra mainstream å åka fort cool



Sök