2632
Sök

Bromsarna tar inte alls! Volvo 240

32 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Mina bromsar på 240in fungerar inte alls efter jag bytt de bakre bromsoken och bromsrören fram och bak

Jag har en avluftare till bromsarna som jag har använt mig av att lufta hela systemet men min bromspedal tar inte alls ändå sad

jag har oxå bytt o-ringarna i huvudbroms cylindern

Tacksam för svar!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 juli 2009
Det är inte skivorna som är helt slut? Återanvände du oljan?

Kolla så det inte läcker från någon slang/nippel eller kolv. Gör det inte det, skippa bromsluftaren och lufta på vanligt vis istället

Rock'n Roll

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 juli 2009
funkar dom om du pumpar på bromsen?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

32 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Det är inte skivorna som är helt slut? Återanvände du oljan?

Kolla så det inte läcker från någon slang/nippel eller kolv. Gör det inte det, skippa bromsluftaren och lufta på vanligt vis istället

Skivorna är helt nya runt om med nya bromsbelägg, Nej jag köpte ny olja men jag hällde i den som kom ut när jag luftade.

Det läcker inte någonstans okej ska försöka med det

32 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
funkar dom om du pumpar på bromsen?

Nej det händer ingenting:( Tror du det kan vara huvudbroms cylindern?

21 761 Inlägg
15 juli 2009
Sitter vakumslangen från insugningsröret på plats och är hel?
Vilken årsmodell är det?

Om det nu skulle vara fel på huvudbromscylindern så har jag hört att det är bäst att byta ut den istället för att renovera den, tex Biltema har såna cylindrar och det är inte svårt att byta.

Jag hjälpte syrrans karl när han bytte huvudbromscylindern, jag använde en bromsluftare med backventil. Grejorna hade dock blivit torra så att ventilen lossnade från slangen inuti burken och det började suga in luft i systemet. Det var bättre att lufta på vanligt sätt. smile
Senast redigerat av Drönirettab (15 juli 2009)

4 001 Inlägg
15 juli 2009
Du har inte skiftat vänster & höger ok? då kommer luftnipplarna neråt och du får inte ur luften

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

32 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Sitter vakumslangen från insugningsröret på plats och är hel?
Vilken årsmodell är det?

Om det nu skulle vara fel på huvudbromscylindern så har jag hört att det är bäst att byta ut den istället för att renovera den, tex Biltema har såna cylindrar och det är inte svårt att byta.

Jag hjälpte syrrans karl när han bytte huvudbromscylindern, jag använde en bromsluftare med backventil. Grejorna hade dock blivit torra så att ventilen lossnade från slangen inuti burken och det började suga in luft i systemet. Det var bättre att lufta på vanligt sätt. smile

Ja den sitter fast och är hel, det är en -88

Okej:P

32 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Du har inte skiftat vänster & höger ok? då kommer luftnipplarna neråt och du får inte ur luften

Aa det hade jag visst gjort:rolleyes: men fungerar inte några bromsar alls då om det blir luft i de bakre bromsarna?

4 001 Inlägg
15 juli 2009
Henke666 skrev:
kolvas skrev:

Aa det hade jag visst gjort:rolleyes: men fungerar inte några bromsar alls då om det blir luft i de bakre bromsarna?

Nej, inte förrän du pumpat upp tryck vilket kan vara jobbigt när man har luft i bägge oken.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök