Bakaxel stag 740

Persson123
15 juli 2009 · 28 Inlägg

Hööj i kööja.

Ska köpa en surfyrtio(740) och tydligen så har reservhjulsbaljan rostat bort:P och han säger att det går ett stag från bakaxeln upp te balja, stämmer det? Nån som har en bild på det? Funderar lite på hur jag ska göra för att laga skiten, om det går att ta bort baljan helt och göra ett nytt fäste te stage?? Tacksam för svar:)smile)smile::smilesmile:smile

MoffeGreven
15 juli 2009 ·

Om baljan håller på å rosta bort, varför skulle man sätta ett stag dit upp då för? Lättast är väl att fixa baljan med plåt och svets istället. smile

Persson123
15 juli 2009 · 28 Inlägg

Alltså jag ska inte sätta dit ett stag, utan jag undrar om det sitter något där från början? Orginal alltså.

Senast redigerat av Persson123 (15 juli 2009)

Pan
15 juli 2009 ·

Panhardstaget sitter uppe i baljan, går från högra sidan på bakaxeln upp till vänstra sidan av baljan (sett bakifrån bilen). Skulle det fästet rosta bort så skulle du ha en slingrig bil.

r3zz1 mulle mek
15 juli 2009 · 679 Inlägg

jag bytte nyligen bakaxel och pröva dra bakaxel o allt i sidled fyfan va slingrig bakdelen blev då yikes då  pröva jag utan det där staget . sen montera jag staget o den blev ganska stelt. utan staget kommer bilen bli väldigt vinglig o studdsig och garanterat sämre väghållning.

Senast redigerat av r3zz1 (15 juli 2009)

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Lurken_85
15 juli 2009 · 832 Inlägg

Hade en 745a med samma problem fick spansk flagg när jag var in och besiktade bilen men det berodde inte bara på infästningen till tvärstaget. Men det är bara dra fram svetsen och börja laga.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Drönirettab
15 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Ja, staget måste sitta där, det blir inte tillräckligt stabilt i sidled om bara bärarm+bärstag ska hålla fast bakaxeln. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang