3496
Sök

Lufta slavcylindern på saab 9000

31 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
jag ska nu försöka lufta slavcylinder men har fått många olika svar på hur jag ska göra det en sa att man behöver någon slags slang från däcket till bromsvätskan men då jag kopla på och gjorde det där så hände det inte alls något mer än att luften ur däcket försvann. och nu har jag då fått ett nytt råd om att man ska skruva upp en liten "ventil" på växel lådan och pumpa på bromsen då man gjorde det men hände ej så mkt då jag gjorde ngt av det här.
jag har helt ny kopplings sats som är på och eftr det försvann bromsvärkan och anti lock lampan och varningslampan lyser i bilen. så problem har jag på fan skapet tongue
någon som har en bra förklaring på vad jag ska göra för att få den att funka igen? smile

267 Inlägg
15 juli 2009
saab har hydralisk koppling (delar vätskan med bromsarna så håll koll på bromsvätskan)
det sitter en avluftningsventil på lådan brevid ingående oljeslang (från huvudbromscylindern).
1. Ta hjälp av en vän (en av er sitter bakom ratten)
2. Öppna avluftningsventilen på lådan. (tror det är 13mm nyckel)
3. Den av er som sitter inne i bilen trycker kopplingspedalen i sakta i botten så den andra ser var som kommer ut ur ventilen. Håll kvar pedalen nere!.
4. Skruva åt ventilen
5. Släpp pedalen med foten

upprepa punkt 2-5 tills det bara kommer ut vätska ur ventilen

Håll koll på bromsvätskan i behållaren!!!!!!

31 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
taaaaaaaack så jätte mkt ska göra det imorn bitti hoppas allt funkar då ! smile
taack enu en gång smile

Sök