3275
Sök

Volvo 855 t5r hackar när laddet nästan är på max??

724 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#1
bilen laddar ok men efter jag börjar få "max ladd" så börjar laddet hoppa som om det försvinner och sedan kommer tillbaka och så forsätter det.
I dag har jag byt alla slangar till turbon.
#lmm är sprillans ny.bytes idag
#saker jag vet är att wg fjädern känns slapp.
#olja kring dumpen.

har känt på turbon och den glappar inget.
har inge lust med ett turbo byte just nu.


424 Inlägg
15 juli 2009
#2
volvo-racer skrev:
bilen laddar ok men efter jag börjar få "max ladd" så börjar laddet hoppa som om det försvinner och sedan kommer tillbaka och så forsätter det.
I dag har jag byt alla slangar till turbon.
#lmm är sprillans ny.bytes idag
#saker jag vet är att wg fjädern känns slapp.
#olja kring dumpen.

har känt på turbon och den glappar inget.
har inge lust med ett turbo byte just nu.

tänddelar i bra skick? hade samma symtom med dåliga tändkablar!

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

724 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#3
Tändstiften är byta föra året..har jag för mig han sa...men tänddelarna verka ok...inga sprickor eller dylik.


Reservdansk
6 271 Inlägg
15 juli 2009
#4
De kan vara gamla ändå. smile

Ingen sprucken slang från turbon och framåt?
Kanske öppnar sig en spricka i en slang när du får maxladd?

Typ vid gummibiten som går till tomgångsmotorn, där brukar det vara rätt vanligt med sprickor.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

724 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#5
Nix inte där heller ,då ja har bytt den slangen. även kollat alla stor tycka slangar till gasspjället och ic=inga sprickor. ska kolla tändstiften imorgon. men det känns lixsom att det kommer in luft när man laddar.


Reservdansk
6 271 Inlägg
15 juli 2009
#6
Har du originaldump?
Membranet i dumpen kan vara kasst.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

724 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#7
japp det är org. måste man lyfta ur turbon om man ska byta den?...ser lite trångt ut.


424 Inlägg
15 juli 2009
#8
volvo-racer skrev:
Tändstiften är byta föra året..har jag för mig han sa...men tänddelarna verka ok...inga sprickor eller dylik.

Har du tatt loss tändkablarna och kollar hur dom ser ut? mina såg också bra ut med bytte till och med till biltema kablar och så gick den fint, aldrig fel med nya stift tongue

så kolla över
fördelarlock
rotor
tändkablar
och stift skulle du byta tyckte jag att det stod

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

33 Inlägg
15 juli 2009
#9
Haft samma problem med min, efter byta av diverse tänddelar så försvann det så byt delar....!


402 Inlägg
15 juli 2009
#10
Hade liknande problem med min, bytte ut halva bilen tror jag, men så bytte jag
tändkablarna, och vips! gick den rent igen. Min började hacka och liksom "ströp"
sej själv vid höga varv, och högt ladd, men som sagt tändkablarna gjorde susen!
Hörde mej lite för, och kom fram till att volvo original va de bästa man kunde köra
med. Har för mej dom kostade cirkus 1500:- på volvo(inkl. kabeln fr. tändspolen)
mvh.smile


10 Inlägg
15 juli 2009
#11
Har just de felet på min T5 oxå typ vi 4,500 rpm men bara ibland o de va de jag tyckte va så konstigt:/
men då får jag pröva med de oxå.

44 Inlägg
15 juli 2009
#12
Har det problemet också, laddet sjunker till 0.5 när "hacket" kommer, för att sen stiga upp till 0.8 igen.

Har bytt en del saker, tändkablar,rotor,fördelarlock,tändstift,tändspole,kabeln mellan spole och lock, magnetventil,bränslefilter.

Har dock sett att jag fått en liten spricka på fördelarlocket, som har suttit på i 150mil drygt... tänkte ta loss det nån dag och kika hur det ser ut inuti.

Annars kanske felet är turbon/wastegaten då dom har varit med i snart 20000 mil.


Reservdansk
6 271 Inlägg
16 juli 2009
#13
volvo-racer skrev:
japp det är org. måste man lyfta ur turbon om man ska byta den?...ser lite trångt ut.

Nej, man kommer åt den med turbon på, men det är trångt! smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

724 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
#14
Tackar för alla svar. ska intill volvo och få lite pris info på Tändstift, Tändkabblar, rotor, fördelarlock, dumpen..pga olje läckan, Wg...


724 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
#15
Har kollat tändstiften nu och dom är fina och rena....
Har även kollat med volvo nu ang delar till turbon...verkar som du ej ka köpa dessa delar löst? (wg och dumpen)
Turbo 7125kr...vet att gik. har bätter priser.
Tändkabblar 1081kr
Rotor 1062.50kr
Fördelarlock 349kr
...någon som säljer billiga nudlar......
Senast redigerat av volvo-racer (16 juli 2009)


Avstängd
512 Inlägg
16 juli 2009
#16
Hade liknade på min, då var det pumpen i tanken som gick ibland..

724 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
#17
Räcker det med att köpa tändkabblarna eller ska man köpa allt?
Crozzfire: bensin pumpen funkar..så den är det nog inte.


424 Inlägg
16 juli 2009
#18
volvo-racer skrev:
Har kollat tändstiften nu och dom är fina och rena....
Har även kollat med volvo nu ang delar till turbon...verkar som du ej ka köpa dessa delar löst? (wg och dumpen)
Turbo 7125kr...vet att gik. har bätter priser.
Tändkabblar 1081kr
Rotor 1062.50kr
Fördelarlock 349kr
...någon som säljer billiga nudlar......

de är klart du kan köpa det löst,

271640 avlastningsventilen aka dumpen
1270463 WGen. hörde vid volvo på gotland och fick ett pris på 2200 något för denna så jag sa hej då! !

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

424 Inlägg
16 juli 2009
#19
volvo-racer skrev:
Räcker det med att köpa tändkabblarna eller ska man köpa allt?
Crozzfire: bensin pumpen funkar..så den är det nog inte.

Beställ från skruvat.se har bra priser och väldigt snabb leverans!

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

724 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
#20
Nja, känns som det bör vara org. grejer när det gäller tändkabblarna, en polare köpte kablar på mekonomen men det funkade inte men sen köpte han org. då funkade kl. rent.



Sök