3037
Sök

Är det lönt att lägga pengar på ett extraktorgrenrör till en Honda civic type-r 04?

187 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Jag går och funderar på att skaffa ett extraktorgrenrör, har sedan tidigare ett invidia catback, sportluftfilter och ett CAI.

Så frågan är om det skulle ge någon väsentlig skillnad med ett extraktorgrenrör på detta?
Senast redigerat av Stephane_ (17 juli 2009)

Dunken
17 juli 2009
Det är nog inte så det är värt pengarna det kostar i förhållande till vad man får ut, skillnad om man går på mer grejer typ kammar o dyl så kan man få lite mer hk i slutändan.

Men visst finns pluringen så är det väl bara och handla.
//Dunken
Senast redigerat av Dunken (17 juli 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009
Stephane_ skrev:
Jag går och funderar på att skaffa ett extraktorgrenrör, har sedan tidigare ett invidia catback, sportluftfilter och ett CAI.

Så frågan är om det skulle ge någon väsentlig skillnad med ett extraktorgrenrör på detta?

Well... 

När du startar en tråd så måste du utgå ifrån att vara tydlig, gärna övertydlig. Eftersom de allra flesta på garaget inte känner dig så har vi inte en aning om vem du är och vad du har för preferenser. Vi vet heller inte vad du har för bil eller vad för motor som din bilmodell har. (bilen i presentationen är allt som oftast mammas bruksbil)

Börja med att fixa rubriken till något i stil med "Vilka förändringar ger ett extraktorgrenrör på en *bilmodell, motor och årsmodell*"

Sen får du precisera frågan lite bättre eftersom vi inte vet om du är på jakt efter ballare ljud, mer bottendrag, mindre bränsleförbrukning eller mer toppeffekt.  Det finns väldigt många som jagar 3hk till på toppen, det finns dem som bara bygger bilstereo och således vill ha en tyst bil, det finns dem som enbart riktar in sig på låg bränsleförbrukning. Sen finns det dem som tycker att ett chipp för 3500kr som ger 100hk mer (V70 D -06 tex) är för dyrt, andra köper titanavgassystem "bara för att" för 50papp utan att blinka.    Vem av dem är du?

läs igenom ditt inlägg igen så förstår du vad jag menar, det säger nämligen typ ingenting om vad du är ute efter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

187 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Stephane_ skrev:

Well... 

När du startar en tråd så måste du utgå ifrån att vara tydlig, gärna övertydlig. Eftersom de allra flesta på garaget inte känner dig så har vi inte en aning om vem du är och vad du har för preferenser. Vi vet heller inte vad du har för bil eller vad för motor som din bilmodell har. (bilen i presentationen är allt som oftast mammas bruksbil)

Börja med att fixa rubriken till något i stil med "Vilka förändringar ger ett extraktorgrenrör på en *bilmodell, motor och årsmodell*"

Sen får du precisera frågan lite bättre eftersom vi inte vet om du är på jakt efter ballare ljud, mer bottendrag, mindre bränsleförbrukning eller mer toppeffekt.  Det finns väldigt många som jagar 3hk till på toppen, det finns dem som bara bygger bilstereo och således vill ha en tyst bil, det finns dem som enbart riktar in sig på låg bränsleförbrukning. Sen finns det dem som tycker att ett chipp för 3500kr som ger 100hk mer (V70 D -06 tex) är för dyrt, andra köper titanavgassystem "bara för att" för 50papp utan att blinka.    Vem av dem är du?

läs igenom ditt inlägg igen så förstår du vad jag menar, det säger nämligen typ ingenting om vad du är ute efter.

Okey, vi gör ett försök till smile Jag undrar om det skulle ge någon skillnad på bottendraget och om det blir annorlunda ljud. Har ju redan ett catback.. Lite för och nackdelar för att övertyga mig att det är lönt att investera i ett sådant.

187 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
Någon som kan något om detta?

836 Inlägg
18 juli 2009
dom flesta honda bilar e rätt strypta i grenröret så att byta till extraktor gör skillnad....blev en stor skillnad på min honda när jag byta ut...och sååå jävla dyrt e det väl ändå inte??? jag tycker att du ska köra på det!!!

187 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
kenny_crx skrev:
dom flesta honda bilar e rätt strypta i grenröret så att byta till extraktor gör skillnad....blev en stor skillnad på min honda när jag byta ut...och sååå jävla dyrt e det väl ändå inte??? jag tycker att du ska köra på det!!!

aha okey, det jag funderar på är ett DC sports, vad var det som var den största skillnaden på din bil då?
Det är itne så himla dyrt har hittat ett begagnat för 2500

836 Inlägg
19 juli 2009
dc sports e jy good shit med så smile...bilen känns mycket kraftigare hela vägen på min i alla fall...jag har ingen CTR så jag vet inte hur den reagerar men som sagt dom flesta e ganska strypta just på den delen så brukar hjälpa en hel del...om inget annat så får du ett grymt härligt ljud big_smile

187 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
kenny_crx skrev:
dc sports e jy good shit med så smile...bilen känns mycket kraftigare hela vägen på min i alla fall...jag har ingen CTR så jag vet inte hur den reagerar men som sagt dom flesta e ganska strypta just på den delen så brukar hjälpa en hel del...om inget annat så får du ett grymt härligt ljud big_smile

okey så ljudet ändras också på den? jag har ju redan ett Invidia system, hur går det med besiktningar och så. Ska man byta inför varje besiktning ?

836 Inlägg
19 juli 2009
ja ljudet ändras med...besiktningen ska inte bry sej om det...det e jy inte tillåtet att ändra nånting på bilar som e typreggade eller hur det e så smile men det e stor skillnad på vad som e tillåtet och vad som släpps igenom! som sagt kör på extraktorn så tror jag nog att du kommer bli nöjd!!!

187 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Okeeey ! jag är övertygad! blir ett nu denna veckan eller nästa. så kommer det foto och lite annat smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
19 juli 2009
Klart att det är lönt + att när du får dc-grenröret för de pengarna så är det bara o köpa såvida det inte är något fel på det, ljudet ändras också för den delen. smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

187 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Takashi skrev:
Klart att det är lönt + att när du får dc-grenröret för de pengarna så är det bara o köpa såvida det inte är något fel på det, ljudet ändras också för den delen. smile

hehe vet inte varför jag tvekar, det är ju bara positiva saker jag får höra smile

12 086 Inlägg
20 juli 2009
Jag tolkar din fråga "Jag vill trimma, är extraktor bra presdanda för pengarna"

Svar, Ja!

187 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag tolkar din fråga "Jag vill trimma, är extraktor bra presdanda för pengarna"

Svar, Ja!

Hehe exakt! Du borde vara moderator här smile Jag trodde nämligen från början att CTR:en var så optimerad i sitt original att ett byta av ett extraktorgrenrör inte skulle göra någon speciell skillnad.

Sök