Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 523 Inlägg
16 januari 2010
rockabilly_ponta skrev:
Holysmoke skrev:
Klockrent projekt men snälla nån, ta bort tejpen för guds skull! ..
den kommer åka bort imed man har en svets nu så att man kan sveta upp alla listhålen som tejpen skyddade innan..
Dumt att svetsa listhålen om du skulle bli sugen på att orginlarenovera i framtiden som du pratat om ?
en jobbarkompis hade tidigare en van-motor som var förgasarkonverterad med ett äldre aluminiuminsug & det funkade bra. insuget var omborrat i vissa av bulthålen mot topparna för att passa.
Klockrent projekt men snälla nån, ta bort tejpen för guds skull! ..
den kommer åka bort imed man har en svets nu så att man kan sveta upp alla listhålen som tejpen skyddade innan..
Dumt att svetsa listhålen om du skulle bli sugen på att orginlarenovera i framtiden som du pratat om ?
en jobbarkompis hade tidigare en van-motor som var förgasarkonverterad med ett äldre aluminiuminsug & det funkade bra. insuget var omborrat i vissa av bulthålen mot topparna för att passa.
jo jag vet... men vet inte om det blir en custom istället i framtiden
det är förmycket jobb för att få det till att funka ... men de blir aldrig bra imed motorn är byggt från topp till tå för förgasar insprut ... bättre o köpa en gammal förgasarmotor
dragkrokar måste ju vara E-märkta och sån skit.. måste vara godkända för ett visst tryck och annat.. så nej, du får nog egentligen inte bygga ett eget..
Har för mig att det har fungerat att bygga ett eget drag om det fanns papper på material tjocklek och även papper på godkänd svets röntken. Men om man bygger seriöst och lackar upp draget fint så går det att reg besikta.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 523 Inlägg
18 januari 2010
rockabilly_ponta skrev:
någon som vet hur det är med att bygga ett eget drag?? eller bygga om ett??
fråga SFRO http://www.sfro.com/ tror dom kan svara på sånt. eller om du har bygghandboken kan du nog läsa dig till det. har för mig att det går bra men inte blir godkänt för så höga vikter. finns säkert nåt lämpligt chevadrag du kan köpa från skroten som passar även om det inte är tänkt för din modell
jag hade då tänkte försöka ha drag på min rod men hur fixar man sånt om man inte får bygga eget?
Senast redigerat av farbrorbozze (18 januari 2010)
någon som vet hur det är med att bygga ett eget drag?? eller bygga om ett??
Jag använde ett till en 740 på min Cheva 56, tog av ett par centimeter på bredden och sedan så kan det bultas underifrån i rambalkarna. Svetsa snyggt och fräscha bult och brickor så ska det inte vara några problem att typa in, mitt blev godkänt för 1500kg...