3332
Sök

Chevrolet biscayne -69 Hgw SÅLD!

1 997 Inlägg
17 september 2009
Kul att du räddar gröna faran.

Finns väl vissa grejer som skulle kunna ändras på men..
Helt rätt stuk om man är ute efter en pilsnerhäck, vilket du verkat satsa på. smile

Customiserare
1 212 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:
farbrorbozze skrev:

Samma här smile var & spanade på ett häftigt offenhouser 8-pac insug med 4st stromberg-97 förgasare till i tisdags när jag var i stockholm... men vafan då blir plånisen riktigt tom...

låter som ett mycket trevligt inköp men de måste ha tagit rätt hårt i plånboken me:P hehe.. första lönen kommer om 5 veckor.... Läääääängtar !!!! big_smile

Jag har tittat på & funderar på att köpa skrev jag big_smile 20000kr bara *som hittat*

oki hehehe jo de kostar o ligga på topp som man brukar säga tongue

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Sökte på google på chevrolet biscayne 69 så kom min cheva upp på dem två första big_smile rätt tufft big_smile

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Galad8 skrev:
Kul att du räddar gröna faran.

Finns väl vissa grejer som skulle kunna ändras på men..
Helt rätt stuk om man är ute efter en pilsnerhäck, vilket du verkat satsa på. smile

jasså som vad?? big_smile

tackar .. jepp de kommer att vara en pilsnerhäck big_smile

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
En liten uppdate big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/90890/775382_6ij6eb.jpg
nya steget.. kommer att vara i min saab tills den ska in i chevan big_smile så nu har man två st Branford 1200w steg big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/90890/775384_ixm8zp.jpg
Nya steget kommer ligga i saaben tills de ska in i chevan big_smile

de va inte mycke till uppdate men de kommer mer snart de lovar jag... kommer inte att skuva mer på bilen detta året men kommer att storhandla tills vädret blir fint igen big_smile

raggen går

1 Inlägg
26 oktober 2009
sku inte ha lackad den:P sänk med  rost flamea kansje? hehe

Customiserare
1 212 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
kingolsen skrev:
sku inte ha lackad den:P sänk med  rost flamea kansje? hehe

jo jag var inne på det med.. men ytrosten som fanns vid köpet var rätt så aggresivt så de hade inte dröjt länge innan det hade rostat igenom då jag ska ha bilen som året runt bil o då finkar det inte med rost tyvärr sad

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
2009-30-10 kl09:40 är detta den ända Chevrolet biscayne hgw -69 som finns reggad i sverige!

börjar fundera på att lägga ner pilsnerstuket o rädda den på redigt då det nästan är synd att göra pilsner av den ända i sverige... eller vad tycker läsarna???

raggen går

453 Inlägg
30 oktober 2009
Har du pengar tid och ork gör något ricktigt seriöst annars skit i det smile

1 163 Inlägg
30 oktober 2009
Som föregående talare... Har du möjligheten så gör den seriös.
Eller gör färdigt den i nuvarande utförande men ge fan i att förstöra den utan håll den bra så kan du göra iordning den senare?

Mvh

Customiserare
1 212 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
jag har möjlighet att bygga den till orginal igen men det kostar mycket pengar då allt crome måste bytas eller göras om... man har ju lätt inte en bil som kommer ut på vägarna då minst ett år framöver då sad

raggen går

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
31 oktober 2009
rockabilly_ponta skrev:
jag har möjlighet att bygga den till orginal igen men det kostar mycket pengar då allt crome måste bytas eller göras om... man har ju lätt inte en bil som kommer ut på vägarna då minst ett år framöver då sad

kör på som den är du smile du kan ju alltid bygga tillbaka om nåt år smile
bara se till att ingen sparkar in sidorna eller hoppar in taket på den wink
kom att tänka på en bil (pilsnerhäck) jag fotade i Västerås i somras big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/793214_125vp0.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

566 Inlägg
31 oktober 2009
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/793214_125vp0.jpg

Den finns väl med på garaget smile

Customiserare
1 212 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/793214_125vp0.jpg

81an skrev:
Den finns väl med på garaget
.

jo de e med sant ju... men ganska trisst o bygga ihop den nu o sen riva ner den igen...

den chevan hade vi bakom oss på power big meet i somras big_smile stört skön bil big_smile finns här o glo på : Chevrolet Bel-air "Sheriffen"

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
det blir pilsner vagn... ska ha igång den till sommaren... någon som vet vart man kan få tag i nått fräckt tyg som inte kostar miljoner???

raggen går

Jackass
801 Inlägg
4 november 2009
Var ett jävla gnäll på allt om din bil, tycker det är asbra att du räddar den från skroten och hur du sedan väljer att smycka din pärla är din ensak! Rock on för djävulen#%"#!!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
4 november 2009
rockabilly_ponta skrev:
det blir pilsner vagn... ska ha igång den till sommaren... någon som vet vart man kan få tag i nått fräckt tyg som inte kostar miljoner???

Ö&B eller RUSTA kanske ? smile eller om du går till nån tygaffär & frågar om dom har nåt udda som dom kan avvara billigt, en inredning i nån ful färg skulle nog passa bra i bilen... typ orange & brun eller så?
Senast redigerat av farbrorbozze (4 november 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Customiserare
1 212 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Hunted skrev:
Var ett jävla gnäll på allt om din bil, tycker det är asbra att du räddar den från skroten och hur du sedan väljer att smycka din pärla är din ensak! Rock on för djävulen#%"#!!

tackar big_smile så mycke gnäll e de inte tongue brukar vara mer har man sätt på andras tongue klart man räddar en jänk från skroten big_smile speciellt när det är den sista i sverige big_smile

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:

Ö&B eller RUSTA kanske ? smile eller om du går till nån tygaffär & frågar om dom har nåt udda som dom kan avvara billigt, en inredning i nån ful färg skulle nog passa bra i bilen... typ orange & brun eller så?

Ö&B o rusta vet jag inte om dem har sånt... jo jag hade med tänkt på tygafär men jag menade om någon som viste något specifikt ställe tongue hehe såg i en annons på jysk att dem hade spindelmannen o sånt fräckt tyg... dock dyrt sad hehe

raggen går

4 Doors - No Waiting
100 Inlägg
4 november 2009
rockabilly_ponta skrev:
2009-30-10 kl09:40 är detta den ända Chevrolet biscayne hgw -69 som finns reggad i sverige!

börjar fundera på att lägga ner pilsnerstuket o rädda den på redigt då det nästan är synd att göra pilsner av den ända i sverige... eller vad tycker läsarna???

Tycker bruksskick är bäst jag, men som sagt hoppar man inte på bilen gåre ju o göra en renovering senare smile dörrar, skärmar osv går ju att byta men ett tak som någon dansat på blir ju värre..

Sök