Riktigt trevligt projekt som kommer följas. Du har bra smak när det gäller styling ser jag, snyggt och diskret. Riktigt fint med nya hjulen, baklyserna och pianoinläggen, allt sitter som en smäck på bilen
Håller på och funderar på den lilla dekoren jag vill sätta på bilen. Inte så lätt när hela sidan på bilen svänger och det inte finns någon rak linje. Nu lutar det åt en dekor på tröskeln som följer linjen på pressvecket.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Nu nästan klar blir svart linje som följer tröskelns pressveck , tunn silverlinje som även bildar bokstävernas outline , samt en fyllning med troligtvis rött för det är enda kulören utvändigt i övrigt (bakljusglasen)
Bak på diffusorn blir en tunn linje med text eastmotorsport p33 i nästan samma grå kulör som bilen.
Ville ta bort ramen / plattan som nummerplåten satt monterad på. Blir cleanare så tycker jag. Passade på att göra något tillfälligt åt EU-nummerplåten också. Täckte den blå delen i vänsterkant med reflexvinyl och satt dit en lite dekal jag hade liggande. Detta är bara tillfälligt men det blåa ville jag absolut inte ha kvar då det inte finns annat blått på bilen sedan alla emblem bytts ut. Har också klippt nummerplåten i kanten så jag fått bort den tunna vita kanten längst ut.
Har också funderat vidare på linjen. Nu är den tunnare och har en logga som bryter linjen en aning. Nya funderingar på färger är enbart blansvart och en blank antrazitgrå vinyl
Senast redigerat av eastmotorsport (4 augusti 2009)
Klockrent stylad Bmw, less is more på dessa. Även kolfiberemblemen sitter bra, du har smak
När det gäller grillen tycker jag den skall vara krom, det är Bmws signum och den skall synas. En svart sådan sjunker bara in i formerna och man ser inte att "här kommer en Bmw" på samma vis. Så behåll den orginal tycker jag!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Klockrent stylad Bmw, less is more på dessa. Även kolfiberemblemen sitter bra, du har smak
När det gäller grillen tycker jag den skall vara krom, det är Bmws signum och den skall synas. En svart sådan sjunker bara in i formerna och man ser inte att "här kommer en Bmw" på samma vis. Så behåll den orginal tycker jag!
Tack !
Vad det gäller grillhalvorna så håller jag med dig ,dom kommer inte att bli svarta , originalhalvorna är så pass snygga och passar bra in i bilens helhet där detaljer går i svart eller polerar metall / aluminium.
Japp , nu sitter nya EBC Green Stuff belägg på bilen. Förutom bra bromsar ska dom förhoppningsvis ta bort en del av bromsdammet. Håller fortfarande på och velar med olika nummerplåtar fram.Har köpt en "Funplate" som jag ska kolla också. Mina dekaler var jag till Améus Reklam och gjorde sista ändringen på. Kommer att printas kommande vecka.
OBS! Det regnade idag och fälgarna är inte tvättade efter det :-(
EBC från AutotjänstLaitis Östersund