3664
Sök

Avslöja dina tvångstankar!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 juli 2009
Fallberg skrev:
Lägger i och ur 1an ca 5 gånger i trafikljusen big_smile

Haha, ja samma här, varför vet jag inte. big_smile

Jonas

47 Inlägg
19 juli 2009
Jag måste alltid kolla spisen, kaffebryggaren 2-3 gr..sen när jag gått utanför dörren och låst dörren, blir jag osäker ..går då in igen och kollar att allt är avstängt.
Garageporten (vikport) trycker jag in flera gr för att verkligen vara säker att den är låst .. går sedan nöjd därifrån, men blir osäker igen .. vänder då och går tillbaka ...jag MÅSTE helt enkelt kolla igen om porten verkligen är stäng/låst roll . Jobbigt det där, men det har blivit bättre big_smile

Seg bôvel
322 Inlägg
19 juli 2009
Datorvolymen måste alltid vara på jämn siffra (5 & 15 funkar dock) smile

9 Inlägg
19 juli 2009
backspärren på 740:in klarar sig aldrig undan när jag kör. Måste alltid knäppa med den och gärna i takt med musik också haha. big_smile

265 Inlägg
19 juli 2009
Scorn89 skrev:
kan inte låta bli att pilla på saker som ligger framme. och detta sker omedvetet :S
till exempel om det ligger en bläckpenna framme så kan jag inte låta bli och trycka på knappen som en idiot eller plocka isär och sätta ihop den flera gånger tongue

Samma här lol

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

7 274 Inlägg
19 juli 2009
Ställer in väckarklockan och kollar alltid en gång efteråt att den är på.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
19 juli 2009
Måste alltid ha volymen på bilstereon på en jämn siffra.

272 Inlägg
19 juli 2009
Sitter alltid och trycker på handbromsspärren när jag kör för att vara säker på att den är helt ur.

Måste alltid pissa och borsta tänderna precis innan jag går och lägger mig. Gör jag något för långt i förväg är det bara att göra om!

Volym på stereo vill jag till skillnad från många andra här absolut inte ha på jämna nummer. Udda går hyffsat bra men vill ha den på ett primtal för att jag ska vara riktigt nöjd.

Väckarklockans alarm skall ha minuterna på ett primtal den också. 07:45 brukar jag undvika till fördel för  07:43 eller 07:47. Som tur är finns det ju ganska så gott om primtal mellan 0 och 59.

Måste säga att jag har blivit "bättre" på volym och klockslag på senare år och bryr mig inte lika mycket längre, även om det ju alltid är trevligast med primtal. Har mer eller mindre medvetet tränat bort det.

Öpc designchef
163 Inlägg
19 juli 2009
Jag spelar jämt röj när jag sitter vid datorn, så fort det finns fem sekunder över så startar jag röj helt omedvetet och spelar lite tills jag kommer på mej själv... detta har dock ledigt fram till att jag har mina skills, rekordet ligger på 155 sekunder, vad har du? big_smile

hej hopp

Sanizz
19 juli 2009
Jag själv har problemet att jag måste säkerhetskolla allt flera gånger om. Till exempel har jag pengar i fickan med mig. Låste jag huset eller bilen.

Sen har jag en sak till om jag ska handla, ja kan aldrig ha med mig småpengar ex om man ska köpa mjölk. Ja måste alltid ha 2x mer, konstigt men sant.

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
19 juli 2009
Ettans växel X antal gånger vid rödljus, beroende på hur långt det är, blir jobbigt för vänsterfoten då jag varje gång ska i med växeln kopplar jag, håller inte in den hela tiden tongue

Tvätta bilen VARJE dag, annars får jag ångest på hemvägen!!

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

273 Inlägg
19 juli 2009
Galic_Andro skrev:
Ettans växel X antal gånger vid rödljus, beroende på hur långt det är, blir jobbigt för vänsterfoten då jag varje gång ska i med växeln kopplar jag, håller inte in den hela tiden tongue

samma här tongue

"lägger i ettan, lägger den i neutral och skakar fram och tillbaka för att vara säker på att jag inte har växel i, släpper upp kopplingen, trycker ner kopplingen, lägger i ettan, lägger den i neutral" o.s.v. lol

453 Inlägg
20 juli 2009
kontrollerar väckarklockan minst 3-4 gånger för att försäkra mig om att jag har ställt in den på rätt tid tongue

BT
110 Inlägg
20 juli 2009
Jag ställer mig också till skaran som lägger i/ur ettan flera gånger vid rödljus. Detta går sämre med 960n, där det sitter automat. Där får driven ligga i hela tiden. Men å andra sidan så brukar jag klappa med handen på växelväljaren i den. Så det klickar och knäpper i shiftlock-spärren.big_smile Sen måste jag nog ha något att pilla på i händerna hela tiden. Är det inte nyckelknippan så är det mobilen.

Sen har jag en liten besatthet av batteriluckor. Tar av/sätter tillbaka batteriluckorna hela tiden på fjärren/mobilen eller vad det nu är som råkar komma ivägen.tongue

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 juli 2009
Jag har en hel del tvångstankar som inte ens tänkte på föränns jag läste tråden och kom på att.... "fan så gör ju jag också!"

Jag måste vara en otroligt jobbig person att vara omkring, då jag har massa skumma saker för mig hela tiden...

Ingen speciell ordning men sätter nummer för att förenkla läsningen..

1: har jag en läsk eller ölburk, så kan jag inte låta bli att "snurra" på den lilla grejen man öppnar den med... och jag gör det helt omedvetet och enda sättet att få mig att sluta är att bryta bort den..

2: kollar väckarklockan 1-5ggr så att den verkligen är ställd innan jag somnar.

3: batteriluckor på t.ex fjärrkontroller... sitter och öppar o stänger hela tiden när jag håller i en fjärr.

4: telefonen, öppnar o stänger luckan, samt "snurrar" mobilen mellan fingrarna när jag håller den.

5: har blivit bättre på det, men dubbel och trippel kolla att dörren är låst.

6: vrider alltid nyckeln åt fel håll när jag låser upp min bil, trotts att jag vet vilket håll jag ska vrida.

7: stereovolymen måste stå på ett jämnt tal annars retar jag mig på det.. likadant när jag ställer klockan.

8: har jag en penna så leker jag med den...

9: kan inte ha jacka på mig när jag kör bil... även om den är tunn som en tröja typ.

10: har blivit bättre på detta också, men brukar reta mig på saker som står i "standby läge" och blinkar, typ datorskärmen är vanligast... om jag ligger i sängen innan jag ska sova... med rummet släkt.. och ser lampan som blinkar.. så kan jag inte sluta titta och reta mig på den... därför måste jag stiga upp och stänga av innan jag kan sova...

konstig person man är......

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 juli 2009
eccy243 skrev:
Sen har jag en liten besatthet av batteriluckor. Tar av/sätter tillbaka batteriluckorna hela tiden på fjärren/mobilen eller vad det nu är som råkar komma ivägen.tongue

Känner igen det där jag med tongue

Jonas

Cupra_
20 juli 2009
Måste dubbelkolla 3-4 ggr innan jag går hemifrån att jag har Plånbok, telefon, hemnycklar, bilnycklar och snus med mig. Och alltid i den ordningen big_smile

60 Inlägg
20 juli 2009
Sitter ALLTID och trummar med tummarna på ratten... folk klagar som fan när de blir tyst mellan låtarna big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juli 2009
Lägger också i och ur 1an vid korsningar..

Närmar jag mig en korsning så vill jag kärna hålla i kopplingen och rulla fram till den istället för att motorbromsa eller iaf lägga i friläge och rulla fram.

Sitter alltid och skakar på ett ben, även när jag sover. (tror iofs det är en sjukdom som heter "restlesslegs")

Ska jag på ett möte, ta en buss eller något som jag vet börjar/ska gå tex 11.00 så måste jag alltid vara där 45 min tidigare annars blir jag orolig att jag kommer försent och samtidigt får stressmage yikes Jobbigt men det har blivit lite bättre nu.

De var några.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

83 Inlägg
20 juli 2009
- Håller mobilen i handen när jag kör, om inte så har jag den i knät och håller i handbromsen, drar inte åt den men håller handen på den och greppar den, check!
- Jämn stereovolym, check!
- Lägger i och ur 1an vid rödljus minst 5 ggr, check!
- Kolla väckarklockan minst 5 ggr efter man ställt den för att vara på den säkra sidan, check!
- Trycka fram och tillbaka på larmdosan till bilen för att verkligen konstatera att den är låst, check!
- Inte gå på A-brunnar, check!
- Tävla mot en bil när man är gåendes på trottoaren, om vem som hinner till nästa lyktstolpe först, check!
+ Lite mer som inte är värt att nämnas.

Ps. Är fullt frisk! Ds.

Sök