Tjena!
Jag har en 1988 Ford Thunderbird som jag bygger lite för hastighet på strippen och tänkte först inte ha någon stereo alls i bilen.
Men eftersom bilen kommer att bli sommarbil när jag blir 18 (fyller i vår) och jag älskar musik så tänkte jag väl att jag borde ha en stereo ändå.
Men jag vill inte ha någon dunka dunka låda eller så, jag lyssnar på hård metal / death metal och allt sådant som tillhör Pantera, Children of Bodom, Marilyn Manson, meshuggah m.m
Så jag letar alltså efter en bra huvudenhet som tar CD, USB och Ipod. Gärna välkänt för det jag hade i Diesel Doris (mopedbil) var rent skit som aldrig funka som det skulle.
Sedan vill jag ha 6 stycken högtalare i bilen. Dvs, 2 i instrumentbrädan, 1 i varje dörr (2 dörrars bil) och 2 i hatthyllan.
Men nu går vi inte in på exakt VAD jag ska ha, det jag vill veta är hur jag ska göra det.
För vad jag har sett finns det bara huvudenheter som tar 4 högtalare.
Och eftersom jag vill ha låg vikt i min bil så vill jag inte direkt ha en stor jäkla slutsteg men om det gör stor skillnad i ljud och att jag kan ha 6 högtalare så måste jag väl ha det men då har jag gärna en liten kompakt en som jag kan gömma lite.
Kom just också på att jag tror det är 3" högtalare i instrumentbrädan och 6" högtalare i dörrarna.
Och det jag letar efter är bas, mellanregister och diskant i ett.
Som ni kanske märker är jag totalt okunning på allt som har med ljud att göra.
Så finns det någon som kan rekommendera något?
Tackar.
MVH, en fågel älskare