3148
Sök

Vilka bilar är sportbilar?

Busdriver
389 Inlägg
10 oktober 2006
Goli skrev:
Edman skrev:
Den Supran jag sist åkte hade inga problem med 300+ men den var i och för sig milt trimmad (BPU)
Kan hålla med dig om det där med 50 års ledande, om du sätter dig i en Porsche eller Ferrari så liknar ju interiören något som hade passat för 50 år sedan...
Vart har du varit de senaste åren? Alla filmer, spel och trender har du förmodligen missat... Men dom motorintresserade ungdomar som har något som när koll vet att det är Japanska sportbilar som gäller... Ferrari är i och för sig fina bilar, inte tu tal om annat...
Men att kalla en MKIV för skrot belyser ju min herres intelligens på ett ganska bra sät..

Det där om "vad som gäller nu" va nog det dummaste jag läst/hört på JÄVLIGT länge. VEM väljer dåligt samansatt plastinredning med billiga komponeneter å kanske lite neon före äkta italienskt nappaläder, och detaljkvalitet i högsta klass. och vem fan vill synas åkandes ner för vägen i nåt billigt övertrimmat budgetskit med påhängd plast jämfört med att glida med klass i ett ingenjörs och design-konstverk som fungerar som en dröm i minsta detalj? du verkar inte ha alla indianer i kanoten du gosse... anlednignen till dessa trender är att det är BILLIGT.
Ta du å pimpa din plastraket med samma summa som det kostar att köpa tex en ferrari 355 f1 och se vilken som presterar bäst på BANA för rakt fram racing är bara löjligt i samanhanget.  och även om den mot förmodan vinner så vinner ferrarin allt annat som betyder nåt med en sportbil: kvalitetskänsla, prestige, skönhet, och stil

Tycker du borde tänka om innan du skriver sånt som du nyss gjorde...

har inte nämnt supran i mitt inlägg och menar ju definitivt inte att supran är en "plastraket" utan snarare att"genomsnitts f&f-wannabe bilen" är det...jag gillar supra mk4 som fan, men skulle heller aldrig för mitt liv tveka om jag fick välja mellan en ferrari och en supra. förstår du vad jag menar?

793 Inlägg
10 oktober 2006
Edman skrev:
Goli skrev:
Edman skrev:

Det där om "vad som gäller nu" va nog det dummaste jag läst/hört på JÄVLIGT länge. VEM väljer dåligt samansatt plastinredning med billiga komponeneter å kanske lite neon före äkta italienskt nappaläder, och detaljkvalitet i högsta klass. och vem fan vill synas åkandes ner för vägen i nåt billigt övertrimmat budgetskit med påhängd plast jämfört med att glida med klass i ett ingenjörs och design-konstverk som fungerar som en dröm i minsta detalj? du verkar inte ha alla indianer i kanoten du gosse... anlednignen till dessa trender är att det är BILLIGT.
Ta du å pimpa din plastraket med samma summa som det kostar att köpa tex en ferrari 355 f1 och se vilken som presterar bäst på BANA för rakt fram racing är bara löjligt i samanhanget.  och även om den mot förmodan vinner så vinner ferrarin allt annat som betyder nåt med en sportbil: kvalitetskänsla, prestige, skönhet, och stil

Tycker du borde tänka om innan du skriver sånt som du nyss gjorde...

har inte nämnt supran i mitt inlägg och menar ju definitivt inte att supran är en "plastraket" utan snarare att"genomsnitts f&f-wannabe bilen" är det...jag gillar supra mk4 som fan, men skulle heller aldrig för mitt liv tveka om jag fick välja mellan en ferrari och en supra. förstår du vad jag menar?

Jodå, men man missuppfattar ditt inlägg en del

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Busdriver
389 Inlägg
10 oktober 2006
missuppfattningar uppstår lätt här på interwebben.
Senast redigerat av Edman (10 oktober 2006)

51 Inlägg
26 november 2006
En supra är en sportbil, och vissa som tycker att en ferrari är mer sportbil, så vill jag säga man får vad man betalar för. vad kostar en ferrari och vad kostar en MKIV.
Äger en MKIV nu efter 2års dröm o Jobbat skiten av mig.

Fartdåre
378 Inlägg
26 november 2006
En sportbil har max 2 säten. Sen har den en grym väghållning och ett par hundra hästkrafter. BMW kan försöka men kommer aldrig bli en sportbil. Samma med Supran.

TICen är till salu säljs billigt.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
27 november 2006
RichardC skrev:
En sportbil har max 2 säten. Sen har den en grym väghållning och ett par hundra hästkrafter. BMW kan försöka men kommer aldrig bli en sportbil. Samma med Supran.

Eheee.....må va hänt att jag e nyvaken....men ifall max två säten, grymväghållning å ett par hundra hästkrafter e dina kriterier för en sportbil så kan du ju inte räkna bort BMW...
Skulle vilja säga att iaf Z3 M utan bekymmer klarar de kriterierna.....

#2st säten
#Absolut helt ok väghållning...iaf tills det släpper...hmm
#Runt 320hk...smile

Men där imot så klarar inte tex Lotus Elise av dina kriterier....men jag tycker iaf att det en gryms sportbil!! big_smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

51 Inlägg
27 november 2006
RichardC skrev:

då kan du säga några sportbilar?? om inte supran är nå sportbil.

eXXoritas
27 november 2006
Om bilen har Sportcupe & Turbo då klassas bilen som sportbil för mig iaf!

130 Inlägg
27 november 2006
Vill minnas att många internationella sportbilsklubbar har bl a som kriterier 2 dörrar, 2 sitsig och att bilen primärt är i originalutförandet kompromisslöst byggd  för körupplevelsen/prestanda och inte för att lasta barnstolar, matkassar mm.

Andra bilar med bra klös klassas enl dem som prestandabilar, lyxbilar eller ombyggda.

1 Inlägg
4 januari 2007
Ni som inte tycker att japaner kan göra sportbilar, kolla den här videon.
Vilken bil är snabbast runt banan, vilket märke? Spöar två Ferrari och en BMW oac en 911...
helt original. Sen vilken bil som har bästa "handling" är en annan sak eftersom man inte kan se detta ur ett sportigt syfte för isåfall hade den snabbaste bilen vunnit.

http://video.google.com/videoplay?docid … &hl=en

Live the dream
358 Inlägg
4 januari 2007
Lustigt....min bil räknas som sportbil enligt listan, http://www.spvm.se/sportbilar_spvm.pdf
RichardC skrev:

men jag kan inte förstå vad som är så "sportigt" med den.
OK ligger som ett strykjärn, låg och bred...men sen? 1.1/2 ton och 132/hk... hmm

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

2 123 Inlägg
4 januari 2007
DeLorean skrev:
Lustigt....min bil räknas som sportbil enligt listan, http://www.spvm.se/sportbilar_spvm.pdf
RichardC skrev:

men jag kan inte förstå vad som är så "sportigt" med den.
OK ligger som ett strykjärn, låg och bred...men sen? 1.1/2 ton och 132/hk... hmm

Min bil fanns också men i listan men tycker inte det är en sportbil för det, snarare än sportcoupé kanske.
Men när man försäkrar är ju alla bilar sportbilar nästan så det kostar skjortan :p

7 120 Inlägg
4 januari 2007
tatti24 skrev:
Ni som inte tycker att japaner kan göra sportbilar, kolla den här videon.
Vilken bil är snabbast runt banan, vilket märke? Spöar två Ferrari och en BMW oac en 911...
helt original. Sen vilken bil som har bästa "handling" är en annan sak eftersom man inte kan se detta ur ett sportigt syfte för isåfall hade den snabbaste bilen vunnit.

http://video.google.com/videoplay?docid … &hl=en

Riktigt intressant video, har pausat nu när man sett alla bilar, och jag säger bara:
GOO SKYLINE!! big_smile

Får se vem som vinner nu tongue

-sett filmen nu-

WTF??? Skyline var ju bäst!
t.o.m. Peugeot 106 kom före!!!
skit

P.S. Ferrari 550 Maranello vann.
Senast redigerat av Aerodynamik (4 januari 2007)

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
5 januari 2007
Men .. en sportbil måste ju vara en bil framtagen för motorsport dvs rally bana osv? Det måste ju göra Evo och impreza osv till sportbilar... men å andra sidan spelar det väl ingen större roll vad man kallar en bil du skall ju inte prata med den ändå ..

Hopplare
104 Inlägg
22 september 2007
Nu ni! nu kommer det en klurare! Plymouth roadrunner=amerikanare/muskelbil. Dodge Charger R/t=amerikanare/muskelbil, Right? MEN Plymouth superbird och dodge daytona? vad skulle dessa klassas som? frågar er för att jag inte vet... wink

Lika lyckat som Melle mels comeback

58 Inlägg
23 september 2007
En supra är ingen sportbil det är en GT vagn.

58 Inlägg
23 september 2007
wofflan skrev:
Men .. en sportbil måste ju vara en bil framtagen för motorsport dvs rally bana osv? Det måste ju göra Evo och impreza osv till sportbilar... men å andra sidan spelar det väl ingen större roll vad man kallar en bil du skall ju inte prata med den ändå ..

Nix Evo och Impreza har aldrig varit och kommer troligtvis aldrig bli en sportbil.

Det är en rallywannabe och toksnabb familjeracer. Därmed inte sagt att det inte är förbannat trevliga bilar.
Senast redigerat av azathoth (23 september 2007)

58 Inlägg
23 september 2007
-Jonten- skrev:
Nu ni! nu kommer det en klurare! Plymouth roadrunner=amerikanare/muskelbil. Dodge Charger R/t=amerikanare/muskelbil, Right? MEN Plymouth superbird och dodge daytona? vad skulle dessa klassas som? frågar er för att jag inte vet... wink

Amerikanskt junk? wink

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:

om en supra är en GT vagn, och de är inte sportbil, då kan man knappt kalla ferrari enzo sportbil heller, för allt ferrari har är ju gt vagnar.

plus att 3000gt räknas enlingt den dära listan som sportbil, och den är ännu mer GT vagn

Muttley
23 september 2007
Hertigen skrev:
azathoth skrev:

om en supra är en GT vagn, och de är inte sportbil, då kan man knappt kalla ferrari enzo sportbil heller, för allt ferrari har är ju gt vagnar.

plus att 3000gt räknas enlingt den dära listan som sportbil, och den är ännu mer GT vagn

men supra är ju definitivt itne en supersport. de är en vanlig sportbil..
dock är ferrari supersport smile

Sök