Blir ju fint, tycker det duggat tätt bland Bmw 02or här på Garaget den senaste tiden. Bjälkarna hemma är ett underskattat verktyg, duger till både bilar och båtmotorer
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Denna tråd hade jag helt missat, måste jag ju följa 2st trådar Påökt med öl istället för burgare lät mkt intressant Nje men kul att man kan hjälpa till. Blire montering i helgen så du behöver hjälp nån dag/kväll elle?
Har jobbat lite idag på kärran, blev en lackning av motorutrymmet samt lackade jag nya motorn, blev faktiskt rätt bra med tanke på att det är slitåsläng motorn.. pumpen sitter där den ska och tryckplattan och kopplingen är genomgångna... har jag lite tur får jag motorlyften idag/imorgon och då åker motorn i imorgon.. vilket skulle kunna med en jävla tur betyda att jag provstartar imorgon!
har äntligen fått allt på plats och det borde bara vara å starta och köra.. men så enkelt är det ju aldrig
Behöver nu en del hjälp med felsökning...
Har kopplat in "allt" tror verkligen inte att vi har missat något..
Slår på elen till bilen.. funkar... Slår på soppapumpen.. funkar.. (surrar) Slår på tändningen.. funkar troligen? Slår på "bilen" dvs försöker starta (startmotorn borde snurra igång)
men inte ett ljus från motorn eller startmotorn...
det som jag redan vet saknas är jorden mellan motorn och karossen.. men borde inte startmotorn gå endå? eller tänker jag fel då?
har äntligen fått allt på plats och det borde bara vara å starta och köra.. men så enkelt är det ju aldrig
Slår på elen till bilen.. funkar... Slår på soppapumpen.. funkar.. (surrar) Slår på tändningen.. funkar troligen? Slår på "bilen" dvs försöker starta (startmotorn borde snurra igång)
det som jag redan vet saknas är jorden mellan motorn och karossen.. men borde inte startmotorn gå endå? eller tänker jag fel då?
Är grymt tacksam för svar! Mvh
Hade samma problem med min 02:a när jag skulle ha igång den för ett tag sen.. Satte då en ny jord från generatorn till karossen, sedan kopplade jag kablar till en strömbrytare från stiften på startmotorn (så att det blir som att lägga en mejsel emellan polerna) Och vips så funkade det.. förstår inte varför.. Men ja, det funkade för mig iaf :p
Är grymt tacksam för svar! Mvh
Hade samma problem med min 02:a när jag skulle ha igång den för ett tag sen.. Satte då en ny jord från generatorn till karossen, sedan kopplade jag kablar till en strömbrytare från stiften på startmotorn (så att det blir som att lägga en mejsel emellan polerna) Och vips så funkade det.. förstår inte varför.. Men ja, det funkade för mig iaf :p
djupt tacksam för svaret! då kan det kanske räcka med att jag jordar! jag håller tummar och återkommer! imorgon ska jag ut och meka lite till!
har jordat generatorn.. men hade ingen jordfläta till tråget.. ska jorda det imorgon. får se hur det går då.. (idag så blev det tyvärr ingen skillnad....)
har jordat generatorn.. men hade ingen jordfläta till tråget.. ska jorda det imorgon. får se hur det går då.. (idag så blev det tyvärr ingen skillnad....)
jorda, jo det spelar stooor roll, har man dålig jord så kan en bill misstända tom, se till att fixa elkablarna bra,
har varit riktigt dålig på att uppdatera.. men projektet har stått still i någon vecka mer eller mindre, jag kommer ingen vart med felsökningen, lutar nästan mot att det får stå still ända tills jag fått tag på ett nytt garage och flyttat in!