Vilket paket är trevligast av er som har lyssnat på de ? Förmodligen blir de o köpa något av de senare när man har köpt sig sin 325a. Gillar djup bas men den ska hända med rock och sånt med. Tyckte inte min mds 15 dynamic gjorde det.
2st Hertz HX300 Basar som är de bästa som finns i prisklassen 1st Hertz EP1D Ett heldigitalt monoblock som lämnar stadiga 1000watt i 1ohm.
2 st Kicker Comp 10 Slutsteget är ett kicker ZX 400.1. Ett digitalt slutsteg som är oerhört effektivt. Kabelkit från den bästa tillverkaren, Audison
Vet inte hur jag skickar länk på dem, paketen finns på ljudstudion.se Den kicker comp 10 verkar billig men ändå säger många att kicker skjuter på bra?
Kicker får ganska mycket stryk av dom där två, Hertz HX300 är fina basar som även ger ifrån sig gött med ljud och inte en massa flås. och ett Digitalt monoblock till det är inte helt fel : )
hm. satt uppe hela natten igår o kollade runt. Re audio sr12an verkar inte så dåligt fast att den är "billig". Hur är den jämfört med hertz HX300 med rätt steg ?
Hertz SX300D presterar mer än alla dem.. Har dem sj bland annat och vet att de både låter bra och ger tryck. se alltid OHM på hertz.. kan vara 2x4ohm 2x2ohm ett råd
annars kan du kika på pioneers spl basar TSW3001D4 1000wrms. 3000wmax för 3000kr sty. ska sj använda dem för sq.
Nja här börjar det faktiskt luta åt kicker enligt mitt tycke. Och jag tror med det paketet spelar högre. Har dock inte hört det steget.
Menar du att L5 spelar högt? me de steget? seriöst. nu blir de sängen. kicker funkar för en sak. han vill ju lyssna på musik med.
Gomorron har du inte hört en kicker bas spela bra...? Då har du nog bara lyssnat på klåpar installationer. Och som sagt med det steget vet jag inte. Men l5or låter skitbra i små slutna lådor med mycke effekt "Punkt" Inte sagt att inte hertz basarna gör det jag gillar hertz oxå. Kolla bubblan Men hertz basarna spelar lite mjukare lite återhållsammare. Kickers l5 är mer rättfram pang på lixom. Jag har ju själv provat sakerna .......
Och 140+ är absolut möjligt som det står på dbakuten. Körde själv över 138 db med 800wrms me en enkel L512 i minsta rekommenderade lådan.
Nja här börjar det faktiskt luta åt kicker enligt mitt tycke. Och jag tror med det paketet spelar högre. Har dock inte hört det steget.
Menar du att L5 spelar högt? me de steget? seriöst. nu blir de sängen. kicker funkar för en sak. han vill ju lyssna på musik med.
Gomorron har du inte hört en kicker bas spela bra...? Då har du nog bara lyssnat på klåpar installationer. Och som sagt med det steget vet jag inte. Men l5or låter skitbra i små slutna lådor med mycke effekt "Punkt" Inte sagt att inte hertz basarna gör det jag gillar hertz oxå. Kolla bubblan Men hertz basarna spelar lite mjukare lite återhållsammare. Kickers l5 är mer rättfram pang på lixom. Jag har ju själv provat sakerna .......
Och 140+ är absolut möjligt som det står på dbakuten. Körde själv över 138 db med 800wrms me en enkel L512 i minsta rekommenderade lådan.
ja noterade effekten på steget nu, skrev om de i mitt förra inlägg. men sluten låda i en 325i? ja de kanske funkar..
jo jag har hört dem spela.. både bra o dåligt.. men sure 1500wrms 2ohm är ju nice.
om han nu bara ska köra de i 2 ohm så är de ju upp till han. blir ju lite strömsnålare.
ja noterade effekten på steget nu, skrev om de i mitt förra inlägg. men sluten låda i en 325i? ja de kanske funkar..
jo jag har hört dem spela.. både bra o dåligt.. men sure 1500wrms 2ohm är ju nice.
om han nu bara ska köra de i 2 ohm så är de ju upp till han. blir ju lite strömsnålare.
Ehhmn nu var vi där igen...... 1500W är 1500W och det drar lika mycke stöm oavsett hur många ohm lasten är på... Den teorin är ju bara tillförbar om man lastar om ett och samma steg men då ändras ju oxå effekten
BTW varför finns det inga bilder på alla dina underverk...? Du har ju bytt och byggt massor som man kan läsa om men inte en ändaste bild mer än på en gammal opel med halvfärdigt kjolpaket...? Varför ..? jag gillar bilder på inredningar och bilstereo byggen så upp med dom