3447
Sök

Avgassystem till min 740

96 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Tjenare, känner att jag vill byta avgassystem på min 740gl (b230f). Funderade på simons i början då många kompisar säger att det är så jätte bra med allt, märkte också att plånboken sa ifrån lite...
Funderar nu på att köpa 2.5" rör från biltema, men ska man köra på biltemas dämpare eller köpa simons dämpare? 1 lr 2st?
Vill få ut ett gött ljud ur motorn samtidigt lite effekt!

Värt/Ovärt? tips

/Murv
Senast redigerat av Murv (21 juli 2009)

MoffeGreven
21 juli 2009
Så länge du har originalmotor så lär det inte bli någon effekt!

96 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
ingen effekt? kaj, men ljudet måste d ändå bli bra skillnad på

tack för svar

MoffeGreven
22 juli 2009
Jo det lär nog mullra mer!
Senast redigerat av MoffeGreven (22 juli 2009)

96 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
men jag får väl ingen sämre effekt?

1 339 Inlägg
22 juli 2009
Murv skrev:
men jag får väl ingen sämre effekt?

Chansen finns

Gammal och grinig
362 Inlägg
23 juli 2009
Möjligheten finns att du kan få ut 1 eller 2 pappershästar med 2,5 tums, men jag tvivlar att du får sämre effekt... dock tycker jag att du ska dra till mekonomen och köpa simons rörbitar och bakaxelböjj, kostar väll nån ensam hunka mer i slutändan men då får du iaf kvalitet

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
23 juli 2009
ää biltemas duger bra, har man bara en svets så äre inge större meckel och få ihop de..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 juli 2009
bara ersätta sista dämparn med 1 rör istället så lär de låta lite bättre men fortfarande inte för högt kostar inte mkt heller och kommer ju inte kännas nån skillnad på en original  b230F iaf så .
Senast redigerat av MrEricsson (23 juli 2009)

97 Inlägg
23 juli 2009
Låter man bilen stå under en tid så rostar simons lätt har jag märkt, rekommenderar isåfall biltemas, om jag vore dig skulle jag köra med 2½ tum hela vägen med en simons dämpare i början lr på mittern och en sportdämpare längst bak tex japs för en billig peng så får du bra muller:) skulle du tycka de låter för mkt, köp en till simons dämpare, undvik för många böjar när du drar bygger de bara
Senast redigerat av Johansson (27 juli 2009)

Bonntrimmare
620 Inlägg
23 juli 2009
MrEricsson skrev:
bara ersätta sista dämparn med 1 rör istället så lär de låta lite bättre men fortfarande inte för högt kostar inte mkt heller och kommer ju inte kännas nån skillnad på en original  b230F iaf så .

vad du än gör ta inte bort sista dämparen då låter bilen som en gammal jävla båt ta istället den i mitten så får du ett lagom ljud sen kan du sätta på ett rakt 2.5 rör från sista burken å sätta på ett "tufft" utblås.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök