3212
Sök

Civinco eftermarknadssprut

526 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
#1
Undrar om det är någon här som har erfarenhet av Civincos sprut??

Alltså SA500G3 då det är till en 4:a

Ska köras i min Volvo 940 B230FK..


http://www.civinco.com/


MVH Erik
Senast redigerat av Turbo_Erik (24 juli 2009)


17 Inlägg
3 augusti 2009
#2
Regga dig på;
http://forum.civinco.se

så börjar vi där.. Jag har kört V40 2.0T (motsvarande steg4) ett flertal år med Standalone och kör nu bmw sexa med 1000-boxen.
Jag utvecklar egen mjukvara för PC mot boxen samt har varit med i utvecklingen av systemet.
Ös på med frågor och/eller kolla upp vilken setting som passar din motor.
"lilla" boxen har bara två tändkanaler så kör du med cop-spolar får det bli wastespark. Stora boxen ger dig 4 tändkanaler (8 soppa istället för 4).

Jag kör för tillfället VAG-spolar med inbyggda steg som jag driver 2st per tändkanal.


Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2009
#3
Jag har varit i kontakt med Civinco gällande lite S40jox och jag fick ett gott intryck av dem. De var ärliga och mörkade inte begränsningarna som piggybacken i det fallet innebar.

Nu har jag ingen aning om hur många Civincosprut som finns ute på marknaden eller om jag tittar på rätt ställen, men jag har aldrig hört någon enda som haft problem.  Är det trubbel brukar det vara det första som hörs.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

526 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#4
macadam skrev:
Regga dig på;
http://forum.civinco.se

så börjar vi där.. Jag har kört V40 2.0T (motsvarande steg4) ett flertal år med Standalone och kör nu bmw sexa med 1000-boxen.
Jag utvecklar egen mjukvara för PC mot boxen samt har varit med i utvecklingen av systemet.
Ös på med frågor och/eller kolla upp vilken setting som passar din motor.
"lilla" boxen har bara två tändkanaler så kör du med cop-spolar får det bli wastespark. Stora boxen ger dig 4 tändkanaler (8 soppa istället för 4).

Jag kör för tillfället VAG-spolar med inbyggda steg som jag driver 2st per tändkanal.
Hej,, riktigt passande att du hittade denna tråd smile
Jag hade tänkt köra den lilla boxen, några mera nackdelar med det ?
Jag hade inte tänka att köra cop-spolar, iaf inte direkt.
Detta är mitt första motorbygge, så bli inte förvånad om du får en och annan idiotfråga..
Jag ska regga mig på forumet. Toppen att det finns..
Men väntar på att mitt konto ska granskas eller vad det nu ska göras på forumet..

MVH Erik
Senast redigerat av Turbo_Erik (10 augusti 2009)


17 Inlägg
18 augusti 2009
#5
Lilla boxen räcker gott. Wastespark funkar rätt långt så länge man inte kör med kamaxlar som har dygnet-runt-öppet tongue

Jag har godkänt nya kontot på forumet.. Känns lite tråkigt att behöva ha manuell kontroll av nya konton men det var lite problem med spam/bot:ar som reggade sig automatiskt annars.

Hörs!


692 Inlägg
8 april 2010
#6
macadam skrev:
Regga dig på;
http://forum.civinco.se

så börjar vi där.. Jag har kört V40 2.0T (motsvarande steg4) ett flertal år med Standalone och kör nu bmw sexa med 1000-boxen.
Jag utvecklar egen mjukvara för PC mot boxen samt har varit med i utvecklingen av systemet.
Ös på med frågor och/eller kolla upp vilken setting som passar din motor.
"lilla" boxen har bara två tändkanaler så kör du med cop-spolar får det bli wastespark. Stora boxen ger dig 4 tändkanaler (8 soppa istället för 4).

Jag kör för tillfället VAG-spolar med inbyggda steg som jag driver 2st per tändkanal.
Jag håller på att installera ett Civinco system på in R1:a - har någon ett kopplingsschema på VAG/Audi spolarna? Funderade på att använda mig av dessa...
Tackar!


67 Inlägg
14 april 2010
#7
33Coupe skrev:
Jag håller på att installera ett Civinco system på in R1:a
Jag ser att Civinco har med just R1-motorn i sin exempel-lista, men dubbelkolla gärna med folket på Civinco att det fungerar med såpass höga varvtal som en MC-motor arbetar vid. Många försök att använda "bilsprut" på hojmotorer har slutat med lite bekymmer att hinna med korrekta triggningar vid 15.000 rpm så att säga, så innan Du börjar, slå Civinco-bojsen en pling.
Senast redigerat av Jompa (14 april 2010)

692 Inlägg
10 juni 2010
#8
Nu är sprutet från Civinco monterat på hojmotorn i lådbilen. Funkar klockrent!!


692 Inlägg
8 juli 2010
#9
Smiskade runt Mantorp Park under Gatebil 2010 med "lådbilen" och nu kan jag säga att det funkar fint - inga som helst problem med sprutet. Tyvärr funkade min kamera dåligt så det blev bara en kort filmsnutt med grabben i passagerarsätet..



Sök