3410
Sök

RE Audio SX 15" vs. Dragster DWH259.1

653 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Är på väg att skaffa en kombi bil dock så funderar jag mellan en RE SX 15" eller en Dragster DWH259.1, Någon som har åsikter om dessa basar då jag inte hört dragster basen?

Mvh Mattias

560 Inlägg
24 juli 2009
Jag har testat RE SX10 förra året i min SPL bil.

Denna basen är den som spelat högst i min bil, speláde typ 1-1,5dB högre än både DD9510 och Orion HCCA10 som jag har nu, riktigt sjukt vad denna basen spelade högt.

Dock så gillade den inte mina 5-6 kilo effekt som jag smiskade den med rollcool

Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Är på väg att skaffa en kombi bil dock så funderar jag mellan en RE SX 15" eller en Dragster DWH259.1, Någon som har åsikter om dessa basar då jag inte hört dragster basen?

Mvh Mattias

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

653 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
jimmyostrom skrev:

Denna basen är den som spelat högst i min bil, speláde typ 1-1,5dB högre än både DD9510 och Orion HCCA10 som jag har nu, riktigt sjukt vad denna basen spelade högt.

Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Mvh Mattias

Nej det är det jag funderar över, ett lite mer "normalt" effektgivande till basen wink dock lite mer än spec, runt 1500rms hade jag tänkt, inte tänkt att tävla så vill inte att den ska ge upp så fort wink

560 Inlägg
24 juli 2009
He He nej man vill inte att basen ska ge upp för tidigt.

Jag har tyvärr inte hört SX basen under "normala" förhållanden, endast SPL bruk tyvärr.

Men det lär finnas folk som har hört den till lite "bättre" musik än min tävlingsskiva lol

Dragster basen vet jag att det finns folk som bygger eller byggt med så det lär du nog oxå få svar på.

Aronsson_Kil skrev:
jimmyostrom skrev:

Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Mvh Mattias

Nej det är det jag funderar över, ett lite mer "normalt" effektgivande till basen wink dock lite mer än spec, runt 1500rms hade jag tänkt, inte tänkt att tävla så vill inte att den ska ge upp så fort wink

Jesus älskar alla

1 400 Inlägg
25 juli 2009
Jag har labbat MYCKET med sx basarna och kan berätta allt vad du vill.
Det är bara att skicka ett pm.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

560 Inlägg
25 juli 2009
Varför inte skriva vad du tycker i tråden?

micke7406 skrev:
Jag har labbat MYCKET med sx basarna och kan berätta allt vad du vill.
Det är bara att skicka ett pm.

Jesus älskar alla

Mekaniker
212 Inlägg
25 juli 2009
Jag har använt både en SX15 och en SX12 och man blir lika förvånad varje gång man hör dom hur "brutala" dom är och dom gräver verkligen djupt i rätt låda. Helt klart en bas jag rekommenderar, kan inte säga nått om Dragster basen då jag ej hört den.

Basknarkare
470 Inlägg
26 juli 2009
pontan36 skrev:
Jag har använt både en SX15 och en SX12 och man blir lika förvånad varje gång man hör dom hur "brutala" dom är och dom gräver verkligen djupt i rätt låda. Helt klart en bas jag rekommenderar, kan inte säga nått om Dragster basen då jag ej hört den.

jotack dom gräver riktigt djupt big_smile big_smile

Team Carbonize

605 Inlägg
26 juli 2009
har provat sx 15 på ett sinus live 3000 steg, och den grävde djupt, även testat basen på ett audison steg, men basen är ju ingen direkt hifi bas.

vill du ha lite mer hifi ljud men ändån kunna spela högt och
djupt så kan jag rekomendera powerbass x3 15, en helt sjuk bas.

Sök