2533
Sök

"Inspelning" av högtalare?

498 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Köpte ett 6,5 kitt till bilen idag, säljaren sa när jag skulle betala att de kan behövas spelas in i 40h och innan dess kunde diskanten vara "lite vass"?

Min nybörjarfråga är då: Ska högtalare spelas in och hur förändrar sig ljudet i sådana fall?

268 Inlägg
26 juli 2009
vad jag vet ska högtalare spelas in, iaf basar har jag hört att det är ganska viktigt..  jag hade iaf inte spelat skiten ur dom de första ja gjorde tongue  så spela inte för högt de första timmarna så blir det nog bra smile

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

7 274 Inlägg
26 juli 2009
Spela på som normalt, hög eller låg volym spelar ingen roll.
Högtalarna ändrar karaktär under dom första timmarna, viss tar mer tid vissa tar mindre.
Vissa får större skillnader vissa får mindre.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 juli 2009
Återigen (eftersom folk uppenbarligen INTE kan söka) så innebär inspelning kort och gott att allt som har med upphängningen att göra mjukas upp och beter sig som tillverkaren tänkt sig och högtalarna når den karaktär som är tänkt.

Och precis som Brains säger så varierar det väldigt mkt både i hur låbg tid det tar och hur mkt som förändras.

Inspelning för att en högtalare skall hålla bättre är en myt.
ENDA anledningen till varför främst tälingsfolk spelar in sina grejer är just för att de skall nå sin rätta karaktär så fort som möjligt så att de kan justera in allt korrekt snabbare.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

12 Inlägg
26 juli 2009
Det skiljer väldigt mycket på hur länge elementen behöver spelas in, vissa räcker det med 50 timmar, andra tar 150 innan dom "lossnar". Man märker även mycket på vissa diskanter diskanter då dom som sagt kan vara lite vassa och elaka i början.

jobbar påre
751 Inlägg
26 juli 2009
tkr de lonefox sa säger typ allt om de du behöver veta smile

Sök