4178
Sök

Placering av baslåda väldigt viktigt för bra ljud?

8 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#1
Hej, jag är helt ny på detta med billjud, så igår var jag på brl och införskaffade mig lite grejer till bilen, det jag är lite osäker på är hur viktigt det är med placeringen av baslådan i bilen.

Jag har en BWM 318i e46 -00 som jag tagit bort skidluckan i då jag köpte mig baslådan: GT5-2402BR som jag vart rekommenderad av en på brl. Eftersom jag vart rekommenderad denna låda så tänkte jag ju inte mer på saken, men sen när jag kom hem och läste lite på motten och började motta i bagageluckan så visade det sig att lådan kan inte stå längst in mot ryggstöden som jag hade hoppats på då den är lite för bred till att börja med så den inte kan stå med hela sin bottenyta på golvet i bagageluckan, utan får stå på kanterna, och då visade det sig att den vart lite för hög, eller så är det absolut precis på gränsen. Men jag kan ju ställa lådan lite längre bort från ryggstöden så bör den få plats, men då kommer ju frågan om det kommer påverka ljudåtergivningen mkt än om den skulle stå nästan ända emot ryggstöden.

Sen om ni har något annat tips på en bra låda som ni vet passar för denna bilmodell och som ger bra ljud  får ni gärna rekommendera den, för jag kan byta lådan och jag måste ändå dit till dem imorgon då de glömde informera mig om att jag måste ha fästen för högtalarna i både framdörrarna OCH hatthyllan, vilket de inte ens nämnde på brl i både örebro eller karlstad

Just ja, det är en cupé jag har, ingen touring modell alltså

Tack på förhand //Anderson


Sök