2653
Sök

Fel på fjärrstyrt c-lås volvo 740 + jordfel

Yrkesförare
135 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
jag var å köpte mig en volvo 740 nu för några dagar sen med monterat orginal larm och orginal fjärrstyrt c-lås men d e så att det fjärrstyrda funkar inte som jag vill. ska jag låsa bilen med knappen så låses alla dörrar förutom förardörren och larmet funkar perfekt, sen när jag skall låsa upp den så öppnas alla dörrar förutom förardörren. om jag skall låsa den utan dosan med nyckeln så låses alla dörrar, någon som vet vad det kan vara för fel?

sen har jag jordfel oxå tror jag då min bensinmätare går upp å ner hela tiden, massa lampor tänds och släcks i instrumenten och belysning funkar som den vill. hastighetsmätare,varvräknare å tempmätare funkar perfekt, ngn som har ngt tips på hur jag kan åtgärda detta?

behöver verkligen hjälp då jobba med bilel inte e min starka sida. tack på förhand

1 043 Inlägg
26 juli 2009
Felet på c-låset är troligtvis motorn i förardörren.

Det andra är värre, plocka ur instrumentet och kolla så att kablarna sitter fast på baksidan.

Yrkesförare
135 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:
Felet på c-låset är troligtvis motorn i förardörren.

Det andra är värre, plocka ur instrumentet och kolla så att kablarna sitter fast på baksidan.

gar redan plockat loss instrumenet å kollat alla kablar in till huset, men förmodar att du menar i andra sidan då kanske? kolla kablarna från huset?

Sök