2503
Sök

Ska skaffa ett sportfjädrings-kit, är detta någe bra?

125 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Tjena!
Har tänkt skaffa mig ett sportfjädrings-kit till BMW'n... Jag gillar o handla från Schmiedmann för att dom verkar seriösa och har massa bra grejer. Jag har kollat på ett kit från Lowtec. Har fixat länken här: http://www.schmiedmann.se/795/produkt/0553093.htm

Så jag undrar änna om detta kit är något att satsa på? Är det prisvärt nog, och dessutom, det står att det är justerbart i höjd... hur justerar man det då i sånna fall? Är det svårt? Hur tror ni man går till väga?

Eller har ni folk några bättre tips på något annat kit man kan skaffa sig?

1 585 Inlägg
26 juli 2009
Det kitet ser ju riktigt fint ut:) tror det är ett riktigt bra kit. Schmidemann säljer ju inte vilket skit som hellst. Och för dom pengarna så ska det vara bra. Att man kan justera dom i höjd är väldigt bra. Och även väldigt enkelt. Man får till en speciell nyckel som man sedan skruvar ihop fjädern med. Görs väldigt lätt efter att du har monterat bort fälgarna. Så du lär nog inte bli besviken om du satsar på det här kitet. Dock kan man få andra kit där man kan justera hårdhet osv på dämparna också för det priset tex D2 coilovers. Men det är ju en smak sak.

125 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Det kitet ser ju riktigt fint ut:) tror det är ett riktigt bra kit. Schmidemann säljer ju inte vilket skit som hellst. Och för dom pengarna så ska det vara bra. Att man kan justera dom i höjd är väldigt bra. Och även väldigt enkelt. Man får till en speciell nyckel som man sedan skruvar ihop fjädern med. Görs väldigt lätt efter att du har monterat bort fälgarna. Så du lär nog inte bli besviken om du satsar på det här kitet. Dock kan man få andra kit där man kan justera hårdhet osv på dämparna också för det priset tex D2 coilovers. Men det är ju en smak sak.

Gött att nån tycker att det är ett bra kit, finns det nån som har liknande eller rentav har detta kittet på sin bil?

Sök