3945
Sök

Vilken färg är det som gäller nu?

498 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Om allt går som planerat så ska jag börja med ett nytt projekt. Troligtvis så blir det en Suburban 00- eller en Cheva van Hightop 96-.

Det ska bli ett bygge som ska fungera på utställningar, familjebil samt firma bil.

Eftersom det ska bli Custom så ska det ju givetvis lackas om så då undrar jag vilka färger det är som "gäller".

Jag själv gillar pärlemovit (lite uttjatat kanske), brun kan funka, men jag behöver eran hjälp med förslag.

Mvh Jonny

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 juli 2009
jewe skrev:
Om allt går som planerat så ska jag börja med ett nytt projekt. Troligtvis så blir det en Suburban 00- eller en Cheva van Hightop 96-.

Det ska bli ett bygge som ska fungera på utställningar, familjebil samt firma bil.

Eftersom det ska bli Custom så ska det ju givetvis lackas om så då undrar jag vilka färger det är som "gäller".

Jag själv gillar pärlemovit (lite uttjatat kanske), brun kan funka, men jag behöver eran hjälp med förslag.

Mvh Jonny

Koppar-metallic. smile

Skulle se sjukt bra ut, samt att det får krom delar att stå ut mera.

http://www.coolguitars.ca/images/prs_copper_2.jpg

Typ sån här. smile
Senast redigerat av Siarnaq (26 juli 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Allt i allo
358 Inlägg
26 juli 2009
Siarnaq skrev:
jewe skrev:

Mvh Jonny

Koppar-metallic. smile

Typ sån här. smile

Riktigt nice färg!

De é nice !

Xenoholic
2 559 Inlägg
26 juli 2009
Siarnaq skrev:
jewe skrev:

Mvh Jonny

Koppar-metallic. smile

Typ sån här. smile

Såg en 9-5 kombi i Södertälje med liknande färg o kromfälgar. Riktigt nice kombination tongue
Förresten, det kanske är nån som vet om den finns här på garaget?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

498 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Den var riktigt läcker

OUTLAW1
26 juli 2009
våga satsa fullt ut..go oldschool....lavasvart med glitter effekt i flera färger...
ser svart ut tills man ser den nära eller från sidan..cool effekt...

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2009
Jag skulle kunna tänka mig brunt och sedan med pärlemovita fälgar och andra detaljer. Tror att de kan bli ruskigt snyggt. Kan till och med köra matt brunt och matt vitt. Tror de kan blir ruskigt fett. Och bygg på en surburban. En van är så 70-tal tongue

1 060 Inlägg
26 juli 2009
Porsches "Nya" bruna e rätt schysst annars funkar väll nån typ av 2-tons lack tex silver och candyröd..
Senast redigerat av engineaddict (26 juli 2009)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

498 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag skulle kunna tänka mig brunt och sedan med pärlemovita fälgar och andra detaljer. Tror att de kan bli ruskigt snyggt. Kan till och med köra matt brunt och matt vitt. Tror de kan blir ruskigt fett. Och bygg på en surburban. En van är så 70-tal tongue

Att bygga på en van börjar att bli "hett" igen i USA :-) så vi får se om jag försöker få det att bli "hett" här oxå :-)

Jag har två tons lack nu på chevan så jag vill ha något annorlunda....

Mvh

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
27 juli 2009
Röd, helst Solblekt.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

2 914 Inlägg
27 juli 2009
riktigt mörklila (nästan svart) är riktigt snyggt (kanske bara jag som tycker det men det är jävligt snyggt). tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (27 juli 2009)

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 juli 2009
rallykid skrev:
våga satsa fullt ut..go oldschool....lavasvart med glitter effekt i flera färger...
ser svart ut tills man ser den nära eller från sidan..cool effekt...

Håller med. Jag är lite svag för mörk lack med flakes. Svart med grönt glitter kanske?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Sök