Då var det dags att lägga upp en projekttråd för min bil, en Mercedes 190 E årsmodell -90. Det är min första bil och därför är det alltid roligt att försöka fixa till den så gott som det går
Det som jag vill göra på den är att jag vill byta ut blinkersen fram och på sidorna från gula till vita, fixa en ny antenn så att man i alla fall kan använda den gamla radion tills jag får råd att köpa en riktig stereo och sedan så är Merca stjärnan är avbruten ska försöka köpa en ny på skroten nu i veckan!
Det som ska göras på den är följande:
[x] Monterat och klart [/] Beställt/Inköpt [ ] Ej påbörjat
[x] Lacka om luftfilterkåpan [x] Vita framblinkers [x] Vita skärmblinkers [x] Gula blinkerslampor [x] Ny Mercedes stjärna, emblemet [x] Ny antenn [x] Ny stereo [x] Slutsteg [x] Baslåda [x] Nya högtalare bak [x] Nya högtalare fram Neon i fläktarna interiört [ ] Måla kofångare fram [ ] Måla kofångare bak [x] Neon vid fötterna fram
Update! 15/12-09 22:00
// HockeyCarlsson
Senast redigerat av HockeyCarlsson (15 december 2009)
Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Ser bra ut. Passa på att mecka som en galning nu innan du fyller 18. Då gör det ju ändå inte så mkt om den blir stående ett tag Nu vill vi se uppdateringar i veckan!
Det här blir nog bra, kul att du är nöjd med resultatet iaf, det är viktigast att man själv är nöjd med sitt arbete, fortsätt! bra bil att hålla på fixa lite med ju /Kent
Tackar tackar alla Kommer upp fler bilder när ja lyckats ladda över alla från mobilen etc. tyvärr kommer ja inte kunna mecka nåt nu i veckan då bilen fortfarande står på landet men nästa vecka när blinkerserna har kommit kommer det förhoppningsvis att bli lite meckande
Vad har du beställt för blinkers? Länk? Blinkersena säger man nog hehe
Har beställt vita blinkers till både höger/vänster fram och till skärmarna samt gula blinkerslampor Imorgon ska jag till skroten o kolla efter emblem också
Igår va jag på sollentunaskroten med Tobbe o Anders (QuadPunk), där hittade jag en stjärna för det överkomliga priset 150 kr, 50 kr billigare än på laga.se Fick även med ett 200 T emblem helt utan kostnad, som hade suttit på en annan merca, har någon tanke sen om att byta ut E:t i 190 E till 190 T
På hemvägen får jag även ett sms om att mina blinkers o lamperna som jag beställt hade kommit så då passade vi på att plocka upp dem på vägen för att sedan dra hem till mig o börja mecka!
Efter att ha insett att fästet på den nya stjärnan var för stort för hålet i min grill så fick ja sätta i den nya stjärnan i det gamla fästet. Det var inte lätt alltså, men med lite hjälp från mammas nya man Hasse som är rutinerad bussmeck så lyckades vi få dit den
När stjärnan var på plats var det dags att byta ut blinkerserna. Efter problematiken med stjärnan så kändes det väldigt att skönt att blinkerserna passade och gick att få dit utan några större problem
Grillen med fästet borttaget
Resultatet
Gamla blinkersen!
De nya
Kommer upp fler fläschiga bilder senare tack för hjälpen Anders, Hasse, Fredde, Robin, Fredrik o Tobbe!
Senast redigerat av HockeyCarlsson (30 juli 2009)
Idag har jag och Ammus (Quadpunk) fixat med neon-dioderna till bilen Jag ville ha så att det lös ner på fötterna i framsätena.. Det var lite meckande och jockande innan vi hittade en bra ledning att ta elen ifrån.
Neonet tänds när man vrider på tändningen och när man kör, men eftersom man kanske inte alltid vill ha det på så satt Ammus dit en strömbrytare så att man kan stänga av och sätta på dem när man vill
Ammus i fullgång med att fixa kopplingarna! Jag stod för skruvandet och Ammus stod för kabel-dragningen och kopplingen
Som sagt så tog vi elen från cigg-uttagets lampa med hjälp av en kabelbandit
Så ser neon-rampen ut på förarsidan, strax under ratten sitter den för att den inte ska synas alltför väl när den inte är tänd
Så ser den ut som sitter på passagerarsidan!
Så ser det ut när den är tänd i dagsljus, kommer fler bilder på hur det ser ut när det är mörkt senare!
Stort tack till Ammus som hjälpte mig med allt!
Senast redigerat av HockeyCarlsson (30 juli 2009)
haha fan vad nice grymt med projekt tråd! Hoppas jag får i hopp toppen tills du får körkort så blir allting toppen !! så kan du fortsätta äga mig med din fina luftrenarburkssvartlackadekåpa.,.,.,.!