3172
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Jimmysvensson skrev:
Fan vad du fräschar upp gammel bilen smile en fråga din mattsvarta färg är det på sprayburk eller riktig 2K billack?, är ute efter det sista nämnda där smile mvh

tyvärr så är allting med sprayburk.. hmm

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
30 oktober 2010
Men du kör rostskydd under den svarta färgen hoppas jag? smile För såg lite tunnt ut på någon sak, och vet av egna erfarenheter hur det kan bli om man målar svart spray direkt på plåt tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Men du kör rostskydd under den svarta färgen hoppas jag? smile För såg lite tunnt ut på någon sak, och vet av egna erfarenheter hur det kan bli om man målar svart spray direkt på plåt tongue

det får bli nästa gång hmm Just nu gör jag så gott jag kan med det jag har.. fusk kan man kalla de.. sad

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
31 oktober 2010
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
Ny gummi skyddssats & nya fettnipplar till bärarmarna & styrstagen så allt går att smörja ,
sen är det lugnt med resten wink
finns minst tre olika satser på VP beroende på hur mycke man behöver byta.

jo, men gängorna var inte helt bra.. så jag vet inte hur jag ska göra hmm men vi får se! känns som att man kanske borde byta till nya när man ändå håller på?

blir väl dyrt om du ska byta allt till nytt, men hör gärna av dig om du behöver
nån enstaka begagnad "gänga" så kanske det löser sig med ett brev på posten, wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 811 Inlägg
31 oktober 2010
dadde skrev:
.. fusk kan man kalla de.. sad

Va vad är det för något?

2 164 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Carlén skrev:
dadde skrev:

Va vad är det för något?

önskar att jag kunde säga så.. sad men framvagnsbalk, trummor, bromssköldar, spindlar, länkarmar ska iväg på blästring och lack hos en kompis, det blir iallafall ordentligt gjort!!

6 524 Inlägg
1 november 2010
dadde skrev:
Carlén skrev:
dadde skrev:

Va vad är det för något?

önskar att jag kunde säga så.. sad men framvagnsbalk, trummor, bromssköldar, spindlar, länkarmar ska iväg på blästring och lack hos en kompis, det blir iallafall ordentligt gjort!!

Jag tycker du ska satsa på två burkar penselfärg till dessa saker som inte syns så bra, en riktig rostskyddsgrundfärg & en täckande rostskyddsfärg, tex mattsvart eller blanksvart, det blir billigare än sprayburkar & håller mycke längre, roll
Senast redigerat av farbrorbozze (1 november 2010)

2 164 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
Carlén skrev:

Va vad är det för något?

Jag tycker du ska satsa på två burkar penselfärg till dessa saker som inte syns så bra, en riktig rostskyddsgrundfärg & en täckande rostskyddsfärg, tex mattsvart eller blanksvart, det blir billigare än sprayburkar & håller mycke längre, roll

gjort är gjort.. nästa gång!

6 524 Inlägg
1 november 2010
ahh bara skippa vägsalt så håller det iaf hyfsat smile

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
1 november 2010
Anser att hammarlack är bra till att måla sådant som inte syns. Alltifrån insidan av golv till fjäderben med mera. Grundfärg och lackfärg brukar jag använda med funkar finfint.

2 164 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
har ju inte gjort något sämre än innan iallafall, så det är bra för mig tongue tills nästa gång!

på onsdag kommer en finfin update!! big_smile redan imorgon uppdaterar jag, men onsdagens kommer bli MUMS! big_smile

6 524 Inlägg
2 november 2010
dadde skrev:
har ju inte gjort något sämre än innan iallafall, så det är bra för mig tongue tills nästa gång!

på onsdag kommer en finfin update!! big_smile redan imorgon uppdaterar jag, men onsdagens kommer bli MUMS! big_smile

*längtar efter bilder*

18 Inlägg
4 november 2010
F*n va nice tråd måste följas.;D

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
4 december 2010
Ett redigt projekt du tagit på dig!  Kul att följa andras vedermödor också! Lycka till i fortsättningen!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 december 2010
nu tycker jag att det är dags för en update här snart?

fixa lite plåt så vi kan laga lite golv med mera så hon komma ut ur garaget snart! tongue hehe

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 164 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
jag ska....

6 524 Inlägg
7 januari 2011
dadde skrev:
jag ska....

Det där lät liiite oinspirerat det wink
Jag hänvisar till min blogg om du vill ha inspiration big_smile

2 164 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Tyvärr så måste jag meddela att Molly kan hamna på annons ganska snart.. Både jag, polaren och polarens farsa (säkert alla andra oxå..) är trötta på att hon bara står.. Hon förtjänar någon bättre! Dock är ingenting bestämt ännu, då jag gärna vill ha kvar henne, men jag har för mycket skulder och för lite pengar just nu, så det känns som att hon aldrig kommer att bli färdig sad

1 811 Inlägg
2 februari 2011
dadde skrev:
Tyvärr så måste jag meddela att Molly kan hamna på annons ganska snart.. Både jag, polaren och polarens farsa (säkert alla andra oxå..) är trötta på att hon bara står.. Hon förtjänar någon bättre! Dock är ingenting bestämt ännu, då jag gärna vill ha kvar henne, men jag har för mycket skulder och för lite pengar just nu, så det känns som att hon aldrig kommer att bli färdig sad

illa, illa, men så är det ibland, det finns gott om pv, bara att köpa en ny när ekonomin tilllåter i framtiden.

6 524 Inlägg
2 februari 2011
dadde skrev:

Sälj novan istället wink den inbringar mer pengar, eller sälj PVn & Novan & köp en färdig PV wink

Sök