Tja! Letar efter bil och vill inte köpa någon där det snart är tid för kamremsbyta! Iaf inte utan att dra av detta på priset.
Kan man inte via nätet på något smidigt sätt ta reda på när det är tid för kamremsyte? På många bilar står det ju inte ens i serviceboken!?
Kollar bla. på: Golf V FSI 1.6 eller 2.0 (men dessa har väl kedja) Golf V 1.6 Audi A3 FSI - 2004 - och nyare BMW 320i - 2004 - och nyare Volvo S40 - 2004 - och nyare
Tja! Letar efter bil och vill inte köpa någon där det snart är tid för kamremsbyta! Iaf inte utan att dra av detta på priset.
Kan man inte via nätet på något smidigt sätt ta reda på när det är tid för kamremsyte? På många bilar står det ju inte ens i serviceboken!?
Kollar bla. på: Golf V FSI 1.6 eller 2.0 (men dessa har väl kedja) Golf V 1.6 Audi A3 FSI - 2004 - och nyare BMW 320i - 2004 - och nyare Volvo S40 - 2004 - och nyare
Golf V 1,6 FSI Kedja
Golf V 2,0 FSI Varje 180 kkm eller 4 år - byt
Golf V 1,6 Första bytet efter 90 kkm sedan kontroll och ev byte varje 30 kkm
Audi A3 1,6 FSI Kedja
Audi A3 2,0 FSI Varje 180 kkm eller 4 år - byt
BMW 320i Kedja
Volvo S40 1,6 Varje 140 kkm eller 10 år. Spännrullen måste också bytas.
Volvo S40 2,4 Varje 180 kkm eller 10 år. Spännrulle och styrrulle måste också bytas.
Dessa uppgifter har jag fått via Autodata, men för att vara helt hundra så är det bättre att ta fram motorkoder på dom aktuella bilarna..
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!