Har haft en spricka i mitt grenrör i 2år nu men nu misstänker jag att det sprukit så mycket så det suger in luft där. Tog bort lambdan och den var helt vit det tyder väl på att den får för lite bränsle? bilen hackar upp till 4000varv ska inte ecun fixa mer bensin om det skulle sugas in mer luft i sprickan?
Det är ju därför att bilen hackar, för att ecun ger mer bränsle får den tror att motorn behöver det. Det är väldigt svårt att svetsa ett gjutgärnsgrenrör så det håller, leta ett nytt på skroten istället. Eller köp eftermarknads extraktor så kanske du tjänar nån hk
det var det första som jag tänkte med men för högt lambda betyder ju att det är för mycket syre i avgaserna är jag 99% säker på. det är det som jag tycker är för skumt då borde ecun dra på mer soppa men det ger för lite istället. har hört från massa håll att det är svårt att få bra värden med extraktor grenrör nån som vet?
det var det första som jag tänkte med men för högt lambda betyder ju att det är för mycket syre i avgaserna är jag 99% säker på. det är det som jag tycker är för skumt då borde ecun dra på mer soppa men det ger för lite istället. har hört från massa håll att det är svårt att få bra värden med extraktor grenrör nån som vet?
Den får för lite bensin bara för sprickan i grenröret ja! samma som jag hade, hade läckor i avgassystemet och hade lambda värde på 1,7, gick aldeless för magert
har svetsat grenrör nu och fått bra värden på besiktningen, men bilen hackar likt förbannat upp till 4000 varv sen drar den bra till 7000 men det är väl för att på hondan så höjs tändningen med 25% vid 4000 varv, men jag vill att den ska går lika bra som den gjorde innan jag satte dit katen