2444
Sök

Fråga ang knastrande ljud vid gaspådrag Volvo V40 2.0 1997

11 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Hejsan.

Jag är ny här inne, har inte så bra pejl på sökfunktionerna, men har försökt att kolla, men har inte funnit mitt svar på denna frågan som jag kommer ställa, så jag hoppas att det finns någon här som har ett enkelt svar.

Har inte haft min bil så länge, men jag märker att så fort man ger fullt gaspådrag, oavsett växel, hur fort man kör etc, så kommer det ett knastrande ljud som låter komma någonstans från vänstra sidan under instrumentpanelen. Det låter lite som att det skulle kunna vara någon styrbox eller relä som trilskas när man ger motorn fullgas. Är detta något vanligt eller vad kan det bero på?

Tack för enkelt svar

Svetsare
3 150 Inlägg
28 juli 2009
Knastrar det som att nån typ smäller smällare eller krossar knäckebröd? Följer det motorvarvet?

Ps. Du har inte ett klipp där man kan se/höra?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

11 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
det är snarare som att någon knäcker knäckebröd (rolig jämförelse he he) det är ett ljud som är samma ljudnivå och som låter lite som ett relä som klickar "till och från, till och från" massor av gånger, drrrrrrrrr drrrrrrr drrrrrr, lite som när man mig-svetsar typ, fast det slår inte massa gnistror dock=)

Avstängd
424 Inlägg
29 juli 2009
Håller det i sig hela tiden? eller det liksom försvinner när plattan är i mattan?

team Svineri. Volvos under construction.

Svetsare
3 150 Inlägg
29 juli 2009
Flygmekanikern skrev:
det är snarare som att någon knäcker knäckebröd (rolig jämförelse he he) det är ett ljud som är samma ljudnivå och som låter lite som ett relä som klickar "till och från, till och från" massor av gånger, drrrrrrrrr drrrrrrr drrrrrr, lite som när man mig-svetsar typ, fast det slår inte massa gnistror dock=)

tongue    Det är inget som ligger och slår nånstans då? Asså glappar/skaver/slår mot nåt?  I västa fall kanske bilen spikar?  yikes   smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

371 Inlägg
29 juli 2009
en liten slant på att bilen spikar......
Låter det likadant när bilen är kall?
Senast redigerat av need_4_boost (29 juli 2009)

Sök