2584
Sök

Rakställa motor i golf?

23 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Jag satt och funderarde lite på att använda en motor som sitter i en golf gti och sen rakställa den för att kunna få bakhjulsdrift i golfen roll , men sen undrade jag vad man ska använa sig av för vävellåda för att det skulle kunna funka? tongue

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 juli 2009
du vet att du måste, flytta torpedvägg, bygga om golvet fram för att få dit växellåda, bygga en större kardantunnel, och bygga om så att du får dit en annan bakaxel?

jag hade gjort ett "mittmotorbygge" i stället.. då tar du hela motorpaketet som det sitter och sätter bak i stället... då får du tvärställd motor bak fast den driver bak också... dock kräver även detta ett jävla jobb då du måste bygga en annan bakvagn... typ ta en framvagn fast bygga om så att det inte går att svänga...

det är vad jag hade gjort om jag skulle lagt ner så pass mycket jobb..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 juli 2009
kör med bakmonterad motor ist fan va fränt tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

23 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
jo jag vet om att man måste bygga om torpedväggen om liknande, men frågan var vilken växellåda jag skulle använda. Men tack för svaret.

23 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
jag hade även en tanke om att använda motorn ifrån golfen och trycka ner i en hundkoja. Skulle kanske vara enklast att bakmontera den då tongue

178 Inlägg
28 juli 2009
rent så kan du väl ta typ vilken låda du vill och bygg en egen transkåpa som passar mot golfmotorn och den lådan du väljer.
annars har väl porsche 924 samma motor som audi 80 och audi 80 motorn passar i golf om jag inte minns helt fel, så rent så borde ju golf motorn passa mot lådan som sitter i porsche. ( eller egentligen inte lådan eftersom 924;an har transaxel så det blir väl at du får ta transkåpa, momentrör och transaxel. och om den är byggd lika som på volvo 360 blir det nog svårt att få momentröret i rätt längd )

lättaste är nog att ta bakvagn, bakaxel, växellåda, osv från en golf/passat syncro och stumsvetsa diffen i lådan och göra en ny kardan:)

jag är som sagt inte helt säker på att det är som jag säger men båda alternativen kan ju vara något att kolla upp.

832 Inlägg
29 juli 2009
Var inne på att mittmontera en audi 5a i min golf men tyckte det blev lite för mycket jobb. Men det skulle ju vara fränt att ha en bakhjulsdriven golf å leka lite med. Blir det av att du börjar vill jag gärna se en projekttråd här på garaget.

Men som sagt ovan så borde det ju funka med vilken låda som helst nästan eftersom du måste bygga en adapter i vilket fall.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök