3437
Sök

Kooz å Bulle Bygger Ljud i Chrillesnakemans Camaro

393 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
Hej!!
Nu kan ni se hur kooz å bulle gjorde vårat bygge i bilens baksäte.
Jag har tyvär ej någon info om hur kooz gjorde eller vad han har använt för matrial till bygget.Men vi lägger in lite bilder på hur han gjorde.
Bilderna blir för små så dom har vi lagt i vårat galleri&Projekt i stället

Det kooz gjorde var ett stilrent fint ljudbygge med 2st 15"rockfordFosgate power basar samt ett slutsteg i RockfordFosgate i bilens baksäte.Han bygge in basarna snyggt med en på vardera sida av nos-tuben.Sen har jag som liten alltid gillat ormar så kooz gjorde som 2st ormkroppar samt satte dit 2 kobra-huvuden så dom stämmde in med kroppen som sitter i bygget på sidan.Det går i stil med kobrahuvudet som växelspaken samt ormhuvudenna i dörr-sidorna samt ormhuvuden i däken som ventilhatt.Sen så sänkte han bilen med 40mm ock bytte fjädrarna samt bytte ut vingen bak på bilen.
Senast redigerat av chrillesnakeman (21 augusti 2009)

Masterworks
29 juli 2009
Nice, kul att det byggs ljud i sportbilar!  smile

Påminner lite om mitt och Evilaudios bygge i corvetten
med lustgastuben mellan högtalarna!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/710342_yymhzh.jpg
Senast redigerat av Masterworks (29 juli 2009)

317 Inlägg
29 juli 2009
Masterworks skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … yymhzh.jpg

Ser såå ballt ut! Kommer du med den till Mantorp i helgen?

Mvh. G

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

Masterworks
30 juli 2009
chrillesnakeman skrev:
Masterworks skrev:

Hej!!

Grymt snyggt bygge i din fina corvette.Skall gå in å kolla på det.Hur länge har du hållit på att plasta??

Det är Örjan "Evilaudio" här på garaget som står bakom detta bygge, jag har bara
stått o kikat när han jobbat! hehehe...

956 Inlägg
31 juli 2009
chrillesnakeman skrev:
Masterworks skrev:
chrillesnakeman skrev:

Hej!!

Grymt snyggt bygge i din fina corvette.Skall gå in å kolla på det.Hur länge har du hållit på att plasta??

Det är Örjan "Evilaudio" här på garaget som står bakom detta bygge, jag har bara
stått o kikat när han jobbat! hehehe...

Tjena!!
Vet du om han bygger fortfarande i bilar??Lite kul att se vad han har åstakommit under åren.Han verkar riktigt duktig.

Han bygger fotrfarande för glatta livet. Här har du hans användare http://www.garaget.org/evilaudio och här hans projekttråd där man får se byggen han är involverad i.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 augusti 2009
Tycker du ska fimpa vingen asså  hmm

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
2 augusti 2009
Så lät det inte på ditt pm jag fick ....  Lägger du ut bilen så får ju du tåla lite negativa saker med..

C H E V R O L E T <3

Masterworks
2 augusti 2009
chrillesnakeman skrev:
Masterworks skrev:

Hur länge tog det å bygga i din bil???

Vi byggde på allt under hela vintern, så det vart ett motorbyte, en massa lackade prylar och stereon!

393 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Masterworks skrev:
chrillesnakeman skrev:
Masterworks skrev:

Hur länge tog det å bygga i din bil???

Vi byggde på allt under hela vintern, så det vart ett motorbyte, en massa lackade prylar och stereon!

Okey! Japp det tar en tid att pysla iordning bilen som man vill ha den.Det är inte gjort på 2 timmar typ hehe.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 augusti 2009
en bil är ett helhets bygge inte bara enskilda delar så kritik/beröm får man ta för allt man byggt så enkelt är det.

sedan om man tar åt sig eller ej av den är olika från person till person.

2 077 Inlägg
3 augusti 2009
blogg på detta?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

5 042 Inlägg
3 augusti 2009
chrillesnakeman skrev:
JDMCRAZE skrev:
blogg på detta?

Nej finns ingen blogg

lol  haha han menade att du ska blogga detta !!

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2009
mindre virr och mer snack om gul bil då det är en projekttråd och inte allmän chatt...   tack

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

393 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
torpis skrev:
mindre virr och mer snack om gul bil då det är en projekttråd och inte allmän chatt...   tack

Håller med. Prata om bygget i stället tack

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
4 augusti 2009
skulle aldrig låta lukas kooz röra min bil ens. usch. hans bilar som han har byggt är bara fula. och så även ditt ljudbygge. absolut inte snyggt nånstans. sorry men jag gillade det inte

8-)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 augusti 2009
Vi pratar gärna om bygget - men kan vi få se det så vi kan prata om det?

Det finns ingen info om bygget i tråden så det finns inget att diskutera, och då spårar det ur som vi redan sett. Länkar till sidor där man kan leta bilder klassar inte jag som att det hör hemma här, utan lägg upp info i denna tråd om vad som händer, och lägg in länkar till de bilder som kan tänkas finnas.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 augusti 2009
chrillesnakeman skrev:
sirmiro skrev:
Vi pratar gärna om bygget - men kan vi få se det så vi kan prata om det?

Det finns ingen info om bygget i tråden så det finns inget att diskutera, och då spårar det ur som vi redan sett. Länkar till sidor där man kan leta bilder klassar inte jag som att det hör hemma här, utan lägg upp info i denna tråd om vad som händer, och lägg in länkar till de bilder som kan tänkas finnas.

Hej!!
På trådens första sida så finner du lite info om byggets gång.Samt länk till alla byggbilderna från börgan till slut närmare 100 bilder.Har även länkat till våran sida här på garaget som du kan se hur bygget ser ut när det är mörkt så man kan ha igång ljusbultarna samt blixt-ljusen.

Vi försökte lägga in bilder i denna tråden men dom för små så det blir inget kul att titta på dom.Så vi laddade upp dom via geting.se å la dom i vårat galleri/projekt  Under projekt.
Men för att finna dom lättast så länkar vi dit så man kan komma till byggbilderna på en gång.
Gå till trådens första-sida så finner du den länken.

Lägger in länken här med så kommer ni till 100 byggbilder
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=88068

Här finner ni bilder på hur bygget ser ut i mörker med div ljus m,m.
http://www.garaget.org/?car=122645

Ha det gott.
//chrille

Enklast är då om du nyttjar adressen för var och en av bilderna du vill visa och placerar här med "Img" koden. Ligger de i garagets galleri finns allt som ska in nere till höger när du ser den bilden. En projekt tråd handlar nämligen om att man ska kunna se hela bygget i den, inte att det ska länkas till ens egen bil för att få fler röster.

Och informationen som finns berättar bara att det finns blixtljus. Inte vilket material bygget är gjort i, inte vad det nyttjas för basar/slutsteg, inte var i bilen det är placerat osv.
Så ska denna tråd ha någon funktion alls så bör du fylla tråden med info, inte länka till andra platser. Har du all info på andra platser och bara vill ha en länk här, ta bort tråden. Annars blir diskussionen om folk gillar eller ogillar kooz, och det hör inte hemma i projektdelen.

Masterworks
10 augusti 2009
Din tråd handlar väldigt lite om ditt bygge och mer om annat!

Du borde lägga in dina bilder även om du tycker dom e små,
för dom som är intresserade av dom kommer då att gå till
din sida o kolla på dom stora bilderna!

När du inte har några bilder och en massa länkar så hoppar
nog dom flesta över din tråd helt och hållet, tyvärr!

Kolla på bilden jag la in i andra inlägget i tråden, e den för
liten tycker du?

12 086 Inlägg
10 augusti 2009
Jävla skitråd, inte en ända bild?

Väghyvel
252 Inlägg
10 augusti 2009
Synd att du förstört en fin bil med den äckliga vingen o jappsdämparna..

Vet inte om man ska skratta eller gråta!!

Sök