3513
Sök

Kooz å Bulle Bygger Ljud i Chrillesnakemans Camaro

rakäre
1 275 Inlägg
18 augusti 2009
If we continue at this rate with all the bullshit and banter , you kooz and bullyman will reach 800,000 in no time at all.

Please give some details about my question.
EG: in my car "GENERAL LEE" i have 2 basses pointing one way and one the other to make the sound better quality................ is that why yours point in different directions?

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
18 augusti 2009
Ja antar att det va tänkt basarnas riktning skulle va symetrisk men kom lite fel..eller är det kameran som lurar oss..
ja har själv byggt plastade lådor där allt ska va symetrisk och det är inte lätt.. man kan mäta som en idiot ändå blir det fel..för även om allt är rätt så kan nån annan detalj påverka intrycket vilket gör att det ser mer snett ut än det är...

36 Inlägg
18 augusti 2009
Ljudbygget ser väl iaf heltok ut.

four rings to rule them all!

rakäre
1 275 Inlägg
18 augusti 2009
eplamojje skrev:
Ja antar att det va tänkt basarnas riktning skulle va symetrisk men kom lite fel..eller är det kameran som lurar oss..
ja har själv byggt plastade lådor där allt ska va symetrisk och det är inte lätt.. man kan mäta som en idiot ändå blir det fel..för även om allt är rätt så kan nån annan detalj påverka intrycket vilket gör att det ser mer snett ut än det är...

Aha ok its not supposed to be "snett"

this leads me to the second question: plastade lådor ; are they any good ? can a bass bin be made out of plast , take the pressure and still sound good ?

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Caddslav
133 Inlägg
18 augusti 2009
Kommer inte kommentera vare sig bil eller ljudbygge (som gammal forshagabo håller jag inne med mina åsikter i detta fallet wink) mer än att det är väl kul när folk lägger ner pengar på sitt största intresse och att det gått åt mycket silvertejp vad det ser ut som smile varför användes inte packtejp eller alu folie?? billigare iaf.
Kan inget om arbetssättet med att bygga ljud och frågar därför.

Men annars är det bara att säga välkommen till internet, ger man någon lillfingret ryker hela armen om chansen finns.

/Leaf

Renaultskadad
694 Inlägg
19 augusti 2009
discokapten skrev:
Jag tycker att bygget saknar egen prägel, ser ut som vilket dussinbygge som helst, inget som sticker ut. Att tro att det är skithäftigt för att en "känd" bilbyggare tycker jag är löjligt, mer respekt till dom som verkligen bygger själva istället, har man tillräckligt med pengar så skulle man kunna få någon att bygga en flygande bil.

Bra sagt. just vad jag tänkte. så chrille och ninni; bygg själva och lär er hur man gör istället för att "skryta" med att andra gör det åt er. hade inte ALLS vart samma sak och tror aldrig att ni hade blivit ratade för bilen om ni själva hade lagt ner all tid och jobb på den... köpa sig en häftig bil kan alla med pengar, med det är inget fräckt med att ha något som alla andra bygger åt en...

16 197 Inlägg
19 augusti 2009
PaintWorX skrev:
eplamojje skrev:

this leads me to the second question: plastade lådor ; are they any good ? can a bass bin be made out of plast , take the pressure and still sound good ?

självklart kan man spela högt mee en låda som e gjuten i glasfiber.. smile  men man måste ju bygga RÄTT..

i just detta bygge tycker ja personligen att man gjort galet fel eftersom RF power basarna spelar sååå mycke bättre/mer i portade lådor.. å då helst "slotport" låda..  att sätta dessa basar i en sluten låda e att kasta pengar i sjön.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
19 augusti 2009
Denna tråden blev snabbt intressant att läsa!
oj vad ett enkelt ljudbygge snabbt kan accelerera till en flammande tråd!

Osponsrad
1 631 Inlägg
19 augusti 2009
Har läst hela tråden nu och jag gillar bilen som den är nu,kristallkrona och aluvinge SO WHAT, folk som klagar kommer det aldrig bli ngt slut på men vad gör det när det e bevisat att de flesta som klagar gör det av avundsjuka och det i ett tappert försök till och hävda sig och spela allan. Hade man mött alla människor som nätklagar och gnäller i verkliga livet så hade dom håll truten och inte sagt ett dugg. Jag är avundsjuk på din fina bil och bilbygge och önskar sj att jag kunnat få ett sånt åk.  Och till alla er som klagar : "Det är TS bil INTE er"     Ha det fint MVH:

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Avstängd
512 Inlägg
19 augusti 2009
Skärpning! Vi smutskastar inte varandra på detta forum. Höj nivån på dina inlägg

//Moderator

393 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Defcon skrev:
discokapten skrev:
Jag tycker att bygget saknar egen prägel, ser ut som vilket dussinbygge som helst, inget som sticker ut. Att tro att det är skithäftigt för att en "känd" bilbyggare tycker jag är löjligt, mer respekt till dom som verkligen bygger själva istället, har man tillräckligt med pengar så skulle man kunna få någon att bygga en flygande bil.

Bra sagt. just vad jag tänkte. så chrille och ninni; bygg själva och lär er hur man gör istället för att "skryta" med att andra gör det åt er. hade inte ALLS vart samma sak och tror aldrig att ni hade blivit ratade för bilen om ni själva hade lagt ner all tid och jobb på den... köpa sig en häftig bil kan alla med pengar, med det är inget fräckt med att ha något som alla andra bygger åt en...

Jag skulle aldrig SKRYTA, ingår inte i min natur och det klär mig knappast heller:)
Jag skulle aldrig ge mej på att göra det som Kooz och er övriga som plastar gör därför att jag inte tror att jag har det rätta handlaget vad gäller sådant. Somliga har heller inte tålamodet och det inkluderar även mej.
Jag överlåter sådant till de som är grymma på vad de gör. Precis som att jag inte klipper mej själv (har provat men det går fan inge bra) utan går till frissan. Somliga är bara ämnade för somliga saker. Jag anser Kooz vara en konstnär och enterpenör av högsta rang//Ninni

393 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
PaintWorX skrev:
If we continue at this rate with all the bullshit and banter , you kooz and bullyman will reach 800,000 in no time at all.

Please give some details about my question.
EG: in my car "GENERAL LEE" i have 2 basses pointing one way and one the other to make the sound better quality................ is that why yours point in different directions?

Jag vet faktiskt inte hur det är med den saken. Jag har själv inte tänkt så mycket på att de pekar åt lite olika håll. Har väl inte synat det på så vis. Men du har faktiskt helt rätt när man tittar närmare:) Har dock svårt att tro att det skulle handla om funktion där. Har nog hamnat fel. Får ta och fråga herr Kooz om den saken. Ha det gott//Ninni

393 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
eX3Me skrev:
Denna tråden blev snabbt intressant att läsa!
oj vad ett enkelt ljudbygge snabbt kan accelerera till en flammande tråd!

WORD! Hehe...jag vet inte vad det är med vårt skapande, eller jo det vet jag ju:) Det tycks skapa ett sjuhelsike intresse. Folkstorm kallas det!//Ninni

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 augusti 2009
PaintWorX skrev:
eplamojje skrev:

Bygger man en glasifberlåda helt rätt så kan den bli bättre än en trälåda..
en korrekt byggd glasfiberlåda med 4-5 lager väv ( brukar jag ha) så blir den tät och fin och inga stående ljudvågor inne i lådan.. ja spelade 138db med 2 st 12" audiobahn 400watts basar i en plastad låda som inte äns va uträknad...

393 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Vi tenderar inte att fortsätta att uppdatera denna tråd då den tidigt spårade ut. Vi vill inte ha smutskastning av bilen. Säger en sak bara...Kooz har halva Sverige emot sig och vad har han skapat? Jo Mästervärk. Man blir aldrig profet i sitt eget hemland så är det bara och missunsamma personer är inget vi vill befatta oss med. Punkt//Crillz och Ninni

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 augusti 2009
Skulle väl knappast kalla det mästerverk, har bara sett den sista (Zlayer) Men kolla hur skarvarna mellan tex framskärm och dörr ser ut.. Är inte speciellt intresserad så har inte kollat mer, men det såg jag på 2 sek.

Han har stor fantasi och vilja, men profet är väl lite väl att ta i..

1 004 Inlägg
21 augusti 2009
http://sv.wikipedia.org/wiki/Profet   bara så ingen förväxlar en profet med en kille som gillar plast och spackel... smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
21 augusti 2009
chrillesnakeman skrev:
Vi tenderar inte att fortsätta att uppdatera denna tråd då den tidigt spårade ut. Vi vill inte ha smutskastning av bilen. Säger en sak bara...Kooz har halva Sverige emot sig och vad har han skapat? Jo Mästervärk. Man blir aldrig profet i sitt eget hemland så är det bara och missunsamma personer är inget vi vill befatta oss med. Punkt//Crillz och Ninni

Nu tycker tillomed jag att ni gick lite långt... Kalla Kooz för profet.. Njaaa.. han kan sin sak, de kan ajg erkänna.. Men endå...

Sump Runk Rätt O Slätt!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 augusti 2009
Alltså vem är den här Kooz? Jag har hört namnet men inte sett något han har byggt (tror jag?)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

5 089 Inlägg
21 augusti 2009
discokapten skrev:
Alltså vem är den här Kooz? Jag har hört namnet men inte sett något han har byggt (tror jag?)

http://www.garaget.org/Koozen

\Lindgren

Sök